ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test druhé generace Mini Countryman
1. června 2021

Už o minulém Countrymanovi jsem psal, že jde o největší vůz Mini všech dob. Druhá generace ho na délku přerostla o více než dvacet centimetrů téměř na 4,3 m, čímž se posunula z kategorie malých aut mezi SUV nižší střední třídy, tedy plnohodnotná rodinná auta. A o dvě kategorie nad miniauta, na nichž značka Mini vyrostla.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
Bart BěhalBart Běhal

Už o minulém Countrymanovi jsem psal, že jde o největší vůz Mini všech dob. Druhá generace ho na délku přerostla o více než dvacet centimetrů téměř na 4,3 m, čímž se posunula z kategorie malých aut mezi SUV nižší střední třídy, tedy plnohodnotná rodinná auta. A o dvě kategorie nad miniauta, na nichž značka Mini vyrostla.

I přesto si ale Countryman zachoval rysy vozů Mini nejen v designu, ale i z hlediska jízdních vlastností. Je radost ho řídit v zatáčkách, což není běžná vlastnost vozů SUV, z jeho karoserie sálá při svižnější jízdě tuhost a pevnost, řízení působí sportovně a agilně a odezva motoru na plyn je okamžitá.

Soudím tak na základě zkoušek dvou verzí, a navíc hodně netypických, první byla elektrická varianta označovaná jako SE. Jde o takzvaný plug-in hybrid, tedy auto, které lze dobíjet ze sítě, ale zároveň mu zůstal klasický benzinový motor. Parametry poloelektrického Countrymana jsou skvělé - nejen co se týče spotřeby, ale i dynamiky.

Druhým zkoušeným exemplářem bylo vrcholné provedení John Cooper Works, které odkazuje na jméno zakladatele společnosti zabývající se zlepšováním vozů Mini a někdejšího inženýra vozů Formule 1, už v roce 1961 dokončil úpravy svého prvního auta této značky. Výsledkem byl vůbec první Mini Cooper.

Podvozek testovaných Venkovanů potěšil především zábavnými a zároveň velmi jistými jízdními vlastnostmi. I proto, že šlo o verze s pohonem všech kol. Také všechny ostatní varianty mohou hrabat nejen předními koly, ale i všemi čtyřmi. Výborně k charakteristice auta ladí precizní a sportovně naladěné řízení.

Když k dosavadním pozitivům připočtu spoustu sex-appealu a radosti z designerských specialit, tak to částečně ospravedlní vyšší cenovou hladinu Venkovanů proti konkurentům.

Mini Countryman druhé generace je plnohodnotným rodinným autem, ale budou si jej zřejmě houfně pořizovat i jednotlivci a páry, pro které značka, kvalita a vytříbený design znamenají více než prostředek pro přepravu z bodu A do bodu B s co nejmenšími náklady. Umím si ho představit i jako firemní auto u dynamicky laděných společností, které chtějí na první pohled zaujmout. Vzhledem k tomu, že se Countryman zvlášť s pohonem všech kol nezalekne ani lehčího terénu, může dobře fungovat i jako outdoorový služební vůz, nebo auto pro majitele horských nemovitostí.

Druhá generace Mini Countryman se na českém trhu prodává od jara 2017.

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Vzhled vozů Mini patří od začátku znovuzrození značky k největším argumentům, které rozhodují o jejich pořízení, takže není divu, že se i mezigeneračně vyvíjí jen velmi opatrně, cestou jemné evoluce. A to platí beze zbytku i u Countrymana. Všechny základní rysy designu karoserie i interiéru zůstaly zachovány a mírně se posunují jen detaily.

Příklad? Například přední světlomety. Pořád mají tvar, který připomíná mírně zdeformovaný kruh. Na rozdíl od předchůdce už ale není jejich zašišatění vertikální, ale horizontální, takže auto opticky rozšiřuje, nikoli zvyšuje. Roztomile kulaté zůstaly přední mlhovky.

Vzhledem z zásadnímu nárůstu délky auta už ale není jeho karoserie tak roztomile kompaktní, jak bývala. Takže i když design novinky na mě působí modernějším dojmem, předchůdce jako celek podle mě oku lahodil víc.

V základní řadě fotek na začátku této kapitoly vidíte jak snímky klasického Countrymana - předoboční a zadoboční, tak testované verze SE - všechny ostatní.

Ta se liší v některých detailech, povedené je například logo žluté zásuvky.

Design přístrojové desky podle mne dospěl. Ubyla některá nápaditá řešení, které ale mohla připadat části zákazníků připadat infantilní. Středový sloupek už nepřipomíná hlavu Mickey Mouse s ušima, takový tvar už nemá ani klíček a parkovací brzda už není ve tvaru kniplu v letadle, ale dostala podobu klasického tlačítka na elektronické ovládání. Z interiéru už netryská takový ohňostroj nápadů, ale působí elegantněji a kvalitněji. Zvláště v námi testované nejdražší verzi se spoustou prvků příplatkové výbavy.

Soudě podle testované verze došlo k výraznému úbytku hluku v kabině. U plug-in hybridu byl benzinový motor odhlučněný tak, že jsem ve vyšších rychlostech vůbec nezaznamenal jeho spuštění. Částečně to ale měl na svědomí i relativně velký valivý hluk od pneumatik typu runflat, které umožňují dojezd do servisu i s defektem.

Na konci října roku 2020 jsem měl možnost okusit Mini Countryman v nejvýkonnějším provedení JCW (John Cooper Works). Tato verze se vyznačuje ještě agresivnějším a dynamičtějším vzhledem.

Podpisem vrcholné varianty je také kontrastní lakování s červenou střechou a kryty zpětných zrcátek. Logo John Cooper Works potom najdeme třeba na mřížce masky chladiče a víku zavazadlového prostoru. Countryman JCW má masku zvýrazněnou červeným rámečkem.

Sportovnost vysokovýkonného SUV podtrhují taktéž 19palcová kola s opravdu povedeným designem. Za nimi si lze všimnout červeně lakovaných brzdových třmenů.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Stejně jako u předchozí generace má řidič spoustu prostoru v loktech a subjektivně mi připadalo, že se zvýšil posez. Už v nejnižší poloze sedadla jsme viděl na kapotu, takže na rozdíl od prvního Cou…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus