ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Nissanu Micra
3. července 2011

Nová generace malého nissanu se mírně odklání od své dosavadní filozofie čistě ženského auta. Méně roztomilosti a originality, více střízlivosti a funkčnosti - to by mohlo přilákat trochu víc chlapů nebo párů.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Ondřej BěhalOndřej Běhal

Nová generace malého nissanu se mírně odklání od své dosavadní filozofie čistě ženského auta. Méně roztomilosti a originality, více střízlivosti a funkčnosti - to by mohlo přilákat trochu víc chlapů nebo párů.

Mě sice auto z hlediska prvních dojmů moc nezaujalo, ale postupně jsem začal odhalovat spousty jeho výhod, které člověk okamžitě nevidí. Jde například o poměr ceny a výbavy, v němž patří nissan mezi nejlepší.

Micra už svým jménem naznačuje, že se svými rozměry řadí na úplný okraj segmentu malých aut. Vždyť je na délku o více než dvacet centimetrů kratší proti Škodě Fabia. To se však na vnitřní podélné prostornosti negativně neprojevuje, největší zklamání totiž přineslo měření šířky interiéru na předních i zadních sedadlech. V ostatních rozměrech Nissan Micra příjemně překvapí a prezentuje se jako nečekaně praktické auto. Dokáže převézt na zadních sedadlech i trojici (byť hodně hubených) cestujících. Po překlopení sedadel (standard od druhé výbavy Acenta) lze z Micry udělat během pár vteřin mikrododávku. Také základní objem kufru patří ke slušnému průměru.

Benzinový tříválec se chlubí nízkou udávanou spotřebou, jeho silnější verze přeplňovaná kompresorem je z hlediska nízké konzumace dokonce rekordmanem a konkuruje i naftovým motorizacím.

Nissan Micra se na český trh dováží z továrny v indickém Chennaí. Aktuální generace se prodává od října 2010.

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Netradičně boubelatý, přesto umírněnější než v minulé generaci.

Nová Micra sice částečně navazuje na tvary karoserie své předchůdkyně, ale výsledek je mnohem méně extravagantní. Zvlášť zepředu a z boku jde prostě o standardní malý hatchback asijského původu.

Micra s motorem 1.2 DIG-S se od klasické Micry mírně liší některými karosářskými doplňky typu spojlerů, které by měly snižovat spotřebu. V kabině nám ale jejich aerodynamický efekt nepřipadal úplně optimální, obtékající vzduch působil docela velký hluk.

Přístrojová deska se hodně podobá sourozencům z rodiny Nissanu. Netradičně boubelaté tvary kontrastují s klasickými analogovými ciferníky před řidičem.

Osobně jsem si k designu Micry nevytvořil citově zabarvený vztah. Nemůžu říct, že by mi učaroval, ale ani se mě nehnusí.

Pár prvků mne ale zaujalo. Především jde o netradiční kruhový tvar ovládání klimatizace, která ale najdeme i v některých dalších malých nissanech. Třeba v modelu Cube.

Totéž platí o zajímavých klikách, jež už znám z modelu Juke.

Přístrojová deska je celá z tvrdého plastu, což nepůsobí dojmem velké kvality. S tím ladí i kovové zavírání pátých dveří. Naopak ty přední mají hezky tlumený zvuk. Celkově Micra nepůsobí ani jako plechovka ani jako auto, ze kterého sálá kvalita. Prostě něco mezi tím.

Podobně bych se vyjádřil i k odhlučnění kabiny. Například na dálnici je slyšet zvuk vytvářený pneumatikami, motorem i obtékáním vzduchu, ale nic z toho není vyloženě nepříjemné.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Úzká a vysoká. Některé ovladače mne potěšily, jiné nejsou řešeny zrovna podle mého gusta. Žádnému z malých aut jsem nenaměřil na předních sedadlech v loktech méně. Micra je dokonce o centimetr užš…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus