ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test modernizovaného Nissanu X-Trail
5. srpna 2017

Nissan X-Trail se snaží zvládat dvě věci naráz. Jde o SUV pro sedm osob, které je prostornější než Qashqai, zároveň chce ale nabídnout i schopnosti v terénu, pokud se někdo rozhodne pro model s pohonem všech kol.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Eva SrpováEva Srpová

Nissan X-Trail se snaží zvládat dvě věci naráz. Jde o SUV pro sedm osob, které je prostornější než Qashqai, zároveň chce ale nabídnout i schopnosti v terénu, pokud se někdo rozhodne pro model s pohonem všech kol.

Čtyřkolka se vyznačuje lehkým a poddajným řízením, houpavým komfortem narušovaným otřesy karoserie s velkým střešním oknem při přejíždění větších překážek, hravostí a čitelností podvozku na polních cestách nebo jistým držením stopy v prudce projížděných zatáčkách na suchém asfaltu.

Nissan X-Trail není pouze pokračovatelem předchůdce stejného jména, ale také vozu Qashqai+2, tedy protaženého a sedmimístného provedení Qashqaie minulé generace, který nedostal přímého nástupce. Díky tomu uveze nový X-Trail až sedm lidí ve třech řadách sedadel. Jeho prostornost i variabilita se proti předchůdci zlepšila a už nepatří mezi slabiny v porovnání s ostatními SUV střední třídy.

Silnou stránku nového X-Trailu v porovnání s konkurencí představuje úspornost naftové šestnáctistovky, slabinu její charakteristika s úzkým pásmem využitelných otáček.

Verze s pohonem všech kol zůstává stejně jako předchůdce jedním z povedených, i když ne nejlepších teréňáků mezi středně velkými SUV.

Nový X-Trail míří designem na aktivní páry z města a také na rodiny. Variantu s pohonem všech kol ocení majitelé odlehlých samot v horách a lidé, kteří tráví spoustu času v přírodě. Umím si ho představit i jako pomocníka při různých typech podnikání.

Nissan X-Trail třetí generace se na českém trhu prodává od léta 2014. V srpnu 2017 přišel facelift, který je rozpoznatelný podle výraznější masky ve tvaru V, diodových světlometů a dalších drobností. Také se zlepšila kvalta materiálů v kabině, což X-Trail skutečně potřeboval. Konkurence je ale silná a Nissan nepatří mezi nejvšestranější a nejlepší velká SUV. Láká ale i příznivou cenou za předokolky.

reklama

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Třetí generace Nissanu X-Trail se výrazně inspirovala vzhledem menšího Qashqaie. Facelift z roku 2017 to jen potvrdil. Změnily se dotkly jen drobností, maska ve tvaru V, nový je nárazník, lehce upravené světlomety vpředu i vzadu mají diody. Přibly nové laky karoserie a také nový design vybraných kol. Zkrátka nic revolučního.

To samé platí o interiéru, nejvýraznější změnou je použití nového volantu, který najdeme také v kabině Qashqaie. Má zploštělou spodní část. Zlepšila se také kvalita některých materiálů v kabině a rozšířila bezpečnostní výbava.

Testovali jsme nejlépe vybavenou verzi Tekna se standardně montovanými devatenáctipalcovými koly (základ obouvá sedmnáctky) a s prosklenou střechou, navíc se světlým čalouněním, které působí téměř prémiově na pohled.

Zde máte fotografie vozu před faceliftem a po něm. Fotku zvětšíte kliknutím na ni stejně jako všechny ostatní v testu.

Zlepšily se materiály použité v interiéru, což bylo potřeba, teď interiér X-Trailu působí trochu hodnotněji. Některé z nich jsou ale výsadou pouze nejvyšší verze Tekna. V kategorii SUV jde pokrok hodně kupředu, stačí krátká doba a kabina auta působ zastarale. Právě to trochu X-Trailu hrozilo, s faceliftem si v porovnání s konkurencí trochu ubral pár let.

Odhlučnění karoserie je spíše průměrné, mohlo by to být lepší.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Okolí řidiče se zlepšilo a připadá mi mnohem modernější než dříve. Určitě na to má vliv to, že jde o vůz v nejvyšší výbavě Tekna, světlé čalounění působí luxusně a je vidět, že s faceliftem se zlepš…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus