ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test modernizovaného Nissanu X-Trail
5. srpna 2017

Nissan X-Trail se snaží zvládat dvě věci naráz. Jde o SUV pro sedm osob, které je prostornější než Qashqai, zároveň chce ale nabídnout i schopnosti v terénu, pokud se někdo rozhodne pro model s pohonem všech kol.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor

Motory, řazení, řízení, brzdy

Motory zůstaly stejné jako u vozu před faceliftem. X-Trail se tedy nabízí se dvěma dieselovými agregáty. Prvním je šestnáctistovka s výkonem 80 kW, která je spřažena buď s manuálem, nebo automatickou převodovkou. Pohání se buď jen přední, anebo všechna kola, přičemž čtyřkolka je k dispozici jedině s manuálem. Vůz slibuje spotřebu 4,9 l v případě 1.6 dCi s manuální převodovkou a pohonem předních kol. 

Dále je k dispozici dvoulitrový diesel, s výkonem 130 kW. Ten ale v ceníku najdete už ve třech verzích, jako předokolku s CVT převodovkou, anebo čtyřkolku buď s manuálem nebo bezestupňovou převodovkou.

Pro ty, kteří by raději zvolili benzinový motor, je v nabídce 1.6 DIG-T se 12O kW. s maximální rychlostí 200 km/h a spotřebou 6,2 l/100 km. Jde tedy o jeden z nejúspornějších benzinových vozů kategorie.

reklama

1.3 DIG-T DCT

Tento motor nebyl dosud testován.

1.7 dCi 4WD Xtronic

Tento motor nebyl dosud testován.

1.7 dCi 4WD

Tento motor nebyl dosud testován.

1.7 dCi

Tento motor nebyl dosud testován.

1.7 dCi Xtronic

Tento motor nebyl dosud testován.

Řazení

Sice relativně přesné, ale nepříliš zřetelné, delší a s vůlemi.

Páka šestistupňové manuální převodovky sse v ruce chovala hladce, ale kdyby byla tužší, určitě by jí to neuškodilo.

Automatickou převodovku typu CVT, tedy s plynule měnitelným převodem označovanou jako Xtronic, jsme zatím nezkoušeli.

Řízení

Řízení je vláčné a dost lehké. Naladění posilovače s necitlivostí kolem středové polohy vůbec neláká k ostřejší jízdě do zatáček, ale třeba v terénu se osvědčilo výborně. Samozřejmě potěší při parkování a pohybu ve stísněných prostorách. X-Trail možná navenek působí trochu dynamičtěji, než jaký ve skutečnosti je. Jde totiž o rozvážné větší SUV, které nemá ambice řezat zatáčky.

Brzdy

Brzdy jsme neměli možnost testovat v extrémních podmínkách, chod pedálu byl zcela standardní.

Podvozek

Zatím jsme testovali pouze nejvyšší verzi Tekna s pohonem všech kol, devatenáctipalcovými koly a panoramatickým střešním oknem. Berte tedy hodnocení jízdních vlastností jako výřez, nikoli komplexní obrázek.

Navíc jsme testovali tedy vůz ve stejné výbavě jako před faceliftem. A protože konstrukčně se na voze neměnilo nic, také jízdní vlastnosti hodnotíme naprosto stejně jako v případě vozu před faceliftem. Recenzi tedy kopírujeme, dojmy jsou stejné.

Jízdní projev Nissanu X-Trail se dá nazvat jako pohodlný s ručením omezeným. Většinu překážek, a to zvlášť těch menších, středně velké SUV překonává důstojným zhoupnutím. Například zvrásněný asfalt nevyvolává v interiéru větší vibrace než bývá zvykem, totéž platí i o záplatované okresce, dlažbě nebo nepříliš rozbité polní cestě. Rány se ozývají pouze na větších a hlubších nerovnostech, hlavně příčných - třeba některých železničních přejezdech. Projetí velkých děr doprovázejí kromě ran i otřesy. Občas vůz budí dojem, že se karoserie kroutí víc než u většiny konkurentů, což se ale dá částečně připsat na vrub i střešnímu megaoknu u testované verze.

Nissan X-Trail si suverénně poradí s většinou zatáček, zvlášť na suchém asfaltu. Stopu drží až nečekaně sebevědomě. Navíc stabilizační systém zasahuje méně často a razantně, než by se na auto takových proporcí čekalo. Na mokru elektronika pracovala mnohem více a důrazněji, ale bez tendencí k rozhození auta a řidiče.

X-Trail s pohonem všech kol disponuje přepínačem jízdních režimů se třemi různými polohami. V základním módu motor pohání přední nápravu, v prostředním podle potřeby rozděluje sílu mezi obě dvě a v tom třetím lze při pomalé jízdě zafixovat distribuci síly v poměru 50:50. Překvapilo, že mezi režimem 2WD a AUTO se nezaregistruje při projíždění stejné zatáčky těsně za sebou prakticky žádný rozdíl, a to nejen z hlediska pocitu držení stopy, ale i ohledně práce stabilizačního systému.

X-Trail do zatáček neláká. V terénu dokáže, že změna vizáže neznamená ústup z pozic schopného offroadu. Vzdálenost podvozku od země neboli světlá výška je pěkných 21 cm.

Na šotolinové polní cestě s dírami umí být nissan krásně hravý a čitelný. Kolega Ondra navíc k jízdě s předfaceliftovým vozem dodává toto: Lehkost, kterou jsem postrádal na asfaltu, se mimo něj dostavila. Na drobné korekce zábavné a rychlé plavby po kluzkém povrchu v pohodě stačil volant a plyn.

Vynikající pocit jsem z jízdy novým X-Trailem měl i v přívalových lijácích n a asfaltu. Tam, kde většina aut jela krokem, jsem skoro nemusel stahovat nohu z plynu, ale samozřejmě jsem si pro jistotu zapnul automatickou distribuci síly na obě nápravy.

Znovu opakuji, že hodnocení jízdních vlastností se týká verze 4x4 a pohon pouze přední nápravy zejména terénní schopnosti zcela jistě zásadně omezí.

reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus