ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test modernizovaného Nissanu X-Trail
5. srpna 2017

Nissan X-Trail se snaží zvládat dvě věci naráz. Jde o SUV pro sedm osob, které je prostornější než Qashqai, zároveň chce ale nabídnout i schopnosti v terénu, pokud se někdo rozhodne pro model s pohonem všech kol.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor

Řidičova zóna

přístrojová deska

Okolí řidiče se zlepšilo a připadá mi mnohem modernější než dříve. Určitě na to má vliv to, že jde o vůz v nejvyšší výbavě Tekna, světlé čalounění působí luxusně a je vidět, že s faceliftem se zlepšily některé materiály na přístrojové desce.

I když si sedadlo nastavíte nejníže (v nejvyšší výbavě Tekna se ta přední ovládají elektricky), bez problémů uvidíte na kapotu. Vysoká poloha za volantem potěší řidiče menších postav.

Výhled z auta před faceliftem, v tomto směru se neměnilo nic. Není vynikající.,nedělené ukotvení předního sloupku vytváří rozsáhlý neprůhledný útvar, který ještě rozšiřuje zrcátko. V zatáčkách se za něj ledacos schová. Směrem vzad je to trochu lepší.

Navíc pomáhají parkovací kamery, které monitorují nejen situaci za autem, ale ze všech stran. Můžete se tak na sebe dívat z ptačí perspektivy, což pomůže hlavně v garážích nebo na parkovištích se sloupy, zídkami a dalšími nástrahami. Systém patří ke standardu nejvyšší výbavy Tekna, u prostřední Acenty jsou k dispozici alespoň přední i zadní parkovací senzory.

Když už jsme u pomocníků řidiče, smysluplné mi připadalo hlídání mrtvého úhlu. Oranžová kontrolka v zrcátku upozorňovala na vůz obsazující vedlejší pruh v místech, kam se musí odbočit. Dost často ale blikala i na místech, kde ani souběžný provoz ve více pruzích nebyl.

Automatické brzdění v krizové situaci jsem naštěstí neměl šanci otestovat. Všechny tyto systémy jsou ve standardu nejvyšší výbavy Tekna a dají se deaktivovat.

Masivní kožená sedadla (standard výbavy Tekna) v dobrém slova smyslu připomínají křesla a velmi slušně drží tělo i v ostřejších zatáčkách.

Kožený volant, který vidíte na obrázku vlevo, je z vozu před faceliftem, vpravo je nový, která je mnohem pohlednější než u předchůdce. To je nejvýraznější změna v rámci faceliftu. Dá se z něj ovládat rádio, mobilní telefon přes bluetooth handsfree a tempomat s omezovačem rychlosti. Také se přes tlačítka obsluhuje i palubní počítač, takže řidič nemusí šátrat rukou z volantu po tyčince u přístrojů. Tlačítky z volantu se dají také deaktivovat bezpečnostní systémy.

Středový panel s velkým displejem navigace (standard výbavy Tekna) a multimediálního systému je součástí nejvyšší výbavy. Trochu se měnila grafika a menu, ale pořád mám dojem, že konkurenční SUV jsou na tom lépe, mají modernější a přehlednější grafiku a systém reaguje rychleji. Zkoušené auto se chlubilo automatickou klimatizací se dvěma nezávislými zónami, ale v základu dostanete jen obyčejnou manuální.

reklama

Kabina a kufr

sedadla přednísedadla zadní
kufr základníkufr maximální

Za předními sedadly třetí generace X-Trailu se příznivě projevuje, že částečně v modelové paletě nahradil i sedmimístný model Qashqai+2. Třetí řada sedadel se dá objednávat za příplatek.

Interiér auta se s faceliftem neměnil, pokud je řeč o rozměrech. X-Trail patří mezi SUV střední třídy k vozům s menší vnitřní šířkou, takže by se tři cestující v druhé řadě asi dost mačkali. Na prostředním místě druhé řady se sedí hůř než dříve a opěrka hlavy vyhoví jen dětem, nebo hodně malým dospělým. Krajní sedadla ve druhé řadě jsou v testovaném koženém čalounění skoro stejně pohodlná jako ta přední, i když mjí trochu kratší sedáky.

Podélná prostornost je ale slušná a výška nad hlavou rovněž. X-Trail v těchto ohledech patří při porovnání s konkurenty k nejlepším, takže si za sebe sednou i lidé s výškou přes 190 cm. Potěší i posouvání sedadel ve truhé řadě a polohovatelná opěradla. S variabilitou vnitřního prostoru je na tom tedy X-Trail dobře.

Zadní sedadla se dají posouvat v podélném směru až o 26 cm. Škoda jen, že nejsou jako dříve dělená na tři části v poměru 40:20:40, ale jen na dvě v poměru 60:40.

Sedáky ve druhé řadě se nedají vyklápět, opěradla však lze zacvaknout do roviny s podlahou kufru, nebo s podlahou vytvořenou složenými sedadly třetí řady.

Testovali jsme pětimístné provedení, před faceliftem měl kufr výrobcem udávaných 550 l, což se změnilo, obložení kufru je nové a díky němu má kufr nyní o 15 litrů více, tedy 565 l. Podle našich měření tipuji maximálně 400 l. Díky variabilitě druhé řady lze však prostor pro zavazadla a cestující měnit dle potřeby.

Páté dveře se vyklápějí nízko a už člověk s výškou těsně nad 180 cm si může při nakládání přivodit úraz hlavy.

Pokračovat na další kapitolu
Motory
Motory zůstaly stejné jako u vozu před faceliftem. X-Trail se tedy nabízí se dvěma dieselovými agregáty. Prvním je šestnáctistovka s výkonem 80 kW, která je spřažena buď s manuálem, nebo automati…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus