ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Opelu Crossland X
3. září 2017

Opel Crossland X se stal predátorem ve vlastním stádu. Jde o novinku mezi módními malými poloterénními auty kategorie SUV, která nahradila model Meriva - tedy v Česku velmi oblíbený multifunkční vůz kategorie MPV.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Ondřej BěhalOndřej Běhal

Opel Crossland X se stal predátorem ve vlastním stádu. Jde o novinku mezi módními malými poloterénními auty kategorie SUV, která nahradila model Meriva - tedy v Česku velmi oblíbený multifunkční vůz kategorie MPV.

Zatímco Meriva patřila už díky svým protisměrně otvíraným dveřím k velmi originálním vozům, Crossland X mezi malými SUV nějak nevyčnívá. Nejzajímavější na něm je, že jde o první produkt spolupráce Opelu s francouzskou skupinou PSA zahrnující značky Citroën, DS a Peugeot. Tato kooperace vznikla ještě předtím, než Opel skončil pod křídly společnosti PSA. Zejména technikou tak jde více o francouzské než německé auto.

Od toho se odvíjejí i jeho výhody a nevýhody. Při porovnání s ostatními malými SUV potěší zejména objemný zavazadlový prostor s možností dalšího zvětšování prostřednictvím posuvu zadních sedadel, úspornost většiny motorů a kultivovanost silnějšího testovaného dieselu. Za slabinu naopak považuji zejména jízdní vlastnosti na nerovném povrchu v zatáčkách a u testované verze i kostrbaté řazení.

Stejně jako drtivá většina ostatních malých SUV neslouží Opel Crossland X k jízdě v terénu. Vždyť ani nemůže mít pohon všech kol, což je v této kategorii spíše standardem než výjimkou. Kupovat si ho budou zejména jednotlivci a páry na začátku a konci řidičské kariéry, dobře však poslouží i menším rodinám.

Opel Crossland X se vyrábí ve španělské Zaragoze a na českém trhu se prodává od června 2017.

reklama

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Konstruktérům se podařilo francouzské auto zabalit do designu Opelu téměř dokonale - a to jak zvenčí tak zevnitř.

Karoserie nese většinu znaků typických pro opely, auto vypadalo zvlášť v testované zlaté barvě se spoustou kontrastních doplňků výrazně. Že by se mi ale jeho vzhled vyloženě líbil, to nemohu říct. Něco mi na něm připadalo nesouladné a bachraté, zejména ze zadního pohledu.

Každopádně budí Opel Crossland X dojem výrazně většího auta, než ve skutečnosti je.

Přístrojová deska, sedačky i ovladače, to vše se nese v duchu značky s bleskem ve znaku. Jen občas se objeví páčka či tlačítko, u něhož člověku z branže bleskne hlavou, že už ho viděl v některém citroënu nebo peugeotu. Uvnitř není auto z mého pohledu tak výrazné, zato na mě působí sympatičtějším a líbivějším dojmem.

Zajímavým prvkem interiéru je například netradiční tvar parkovací brzdy.

Kvalita materiálů i jejich zpracování mi u vyšperkované testované verze připadala na malé SUV nadprůměrně vysoká. Míra hluku v kabině běžná. Nelíbil se mi pouze trhavý chod stěračů v některých případech.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Kdo si SUV pořizuje kvůli tomu, že se v nich sedí vysoko, bude s Crosslandem X spokojen. Potěší také výhled do předoboku, který je díky šikovnému umístění zrcátka i dělenému přednímu sloupku nadp…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus