ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Opel Insignia Sports Tourer
1. července 2021

Opel Insignia nabízí vynikající poměr ceny a užitné hodnoty. Zejména ve svém praktičtějším provedení Sports Tourer. To prošlo na podzim 2020 drobným faceliftem, při kterém si auto zachovalo svou prostornost i solidní jízdní vlastnosti. Je to dostatečně silný konkurent Škody Superb?
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
Jan MarkovičJan Markovič

Opel Insignia nabízí vynikající poměr ceny a užitné hodnoty. Zejména ve svém praktičtějším provedení Sports Tourer. To prošlo na podzim 2020 drobným faceliftem, při kterém si auto zachovalo svou prostornost i solidní jízdní vlastnosti. Je to dostatečně silný konkurent Škody Superb?

Druhá generace Opelu Insignia Sports Tourer se proti té první ještě natáhla, takže na délku měří téměř pět metrů a je ve střední třídě skutečným gigantem. Naštěstí ale mezigeneračně výrazně zhubla, a to jak vizuálně tak reálně - v některých verzích až o 200 kg. Po faceliftu, který přišel na konci roku 2020, přidala ještě příjemnější vzhled a lepší výbavu. Cenu si přitom udržela stále zajímavou.

Opel Insignia Sports Tourer jezdí velmi lehce, ale přitom stále komfortně. V interiéru je více místa než u předchozí Insignie ST a to jak do šířky, tak zejména na nohy. Do kabiny si teď pohodlně sednou i čtyři basketbalisté. Slabinou vozu jsou parametry motorů, které řada evropské konkurence přebíjí. Kufr je sice dlouhý, ale příliš mělký a tak budete často roletku nechávat staženou.

Opel Insignia Sports Tourer dostane řada lidí jako své služební auto. Použijí ho skvěle nejen pro pracovní účely, ale i o víkendu s rodinou. Ta se do vozu snadno naskládá a ještě zbude spousta místa. Předpokládáme, že tohle auto bude pak velmi oblíbené také na trhu s ojetinami, což mu může pomoci udržet hodnotu lépe než některým konkurentům.

Poprvé jsme Opel Insignia Sport Tourer po faceliftu testovali v červenci 2021. Konkrétně šlo o verzi s nejsilnějším naftovým motorem 2.0 CDTi(128 kW) kombinovaným s automatickou převodovkou.

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Opel Insignia Sports Tourer je na poměry střední třídy poměrně dlouhé auto. Měří bez 14 mm celých pět metrů. I proto působí elegantně až majestátně. Během testu jsme se setkali s řadou pozitivních reakcí i obdivovatelů. Většina z nich ho považovala za takový dostupný luxus.
Jak bývá zvykem, facelift vozu přinesl drobné úpravy vzhledu, které jsou nejvíc patrné na přídi. Přibyla nová maska chladiče.
Nové jsou také full-LED světlomety s jiným denním diodovým podpisem. Dostanete je samozřejmě v základu, tedy ve výbavě Edition.
Velmi hezké jsou i zadní brzdovky. Používají samozřejmě LED a jsou efektně ve 3D.
Kola velikosti 18 palců vozu náramně sluší. V základu ale najdete 17“ disky. Osmnáctky jsou k mání až ve výbavě GS Line či Ultimate, kde jsou dvoubarevné. Připlatit se pak dá za černé ráfky. Škoda, že není na výběr více rozměrů.
Auto opravdu na okolí působí svou délkou. Tady opakujeme boční pohled, na kterém je patrné, jak elegantními křivkami se kombi Opel Insginia chlubí.
Kabina není už tak zajímavá jako zevnějšek. Jde o německý standard. Na druhou stranu je vše tam, kde má být. A to je jedině dobře. Zveme vás tedy dovnitř.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Šofér sedí za volantem Opelu Insignia Sports Tourer nízko, jde o polohu až sportovní. Podle konstruktérů značky je to o tři centimetry níže než u předchozí generace. Každopádně jde o polohu velmi př…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus