ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Peugeotu 5008
19. října 2021

První generace Peugeotu 5008 se začala prodávat v roce 2010 a jednalo se o typické kompaktní MPV. Měla lehce krabicovité tvary, slušně prostornou kabinu, pět plnohodnotných míst plus dvě provizorní ve třetí řadě za příplatek. Konkurovala jiným empévéčkům, tedy například Citroënu C4 Picasso nebo Renaultu Scénic.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor

První generace Peugeotu 5008 se začala prodávat v roce 2010 a jednalo se o typické kompaktní MPV. Měla lehce krabicovité tvary, slušně prostornou kabinu, pět plnohodnotných míst plus dvě provizorní ve třetí řadě za příplatek. Konkurovala jiným empévéčkům, tedy například Citroënu C4 Picasso nebo Renaultu Scénic.

Současná druhá generace se poprvé ukázala na pařížském autosalonu v září 2016, ale do prodeje se uvedla až v létě 2017. Zajímavé je na ní to, že zcela změnila koncepci. Nově nejde o MPV, ale automobilka tvrdí, že druhá generace 5008 se změnila v SUV. Sedmimístnou konfiguraci si zachovává a míří tedy například na Škodu Kodiaq nebo Nissan X-Trail, což jsou esúvéčka až pro sedm osob.

Jenže 5008 na rozdíl od konkurentů nenabízí pohon všech kol. Na papíře je tedy s omezenější nabídkou trochu v nevýhodě, otázkou však je, komu absence čtyřkolky vadí. Soudě dle prodejů si totiž mnoho lidí kupuje crossovery nebo SUV s pohonem přední nápravy.

Peugeot 5008 ve druhém podání působí zvenku velmi extravagantně, a to hlavně po modernizaci v závěru roku 2020. Příď je téměř identická s menším modelem 3008 a také interiér je lehce nekonvenční, zejména v porovnání s Kodiaqem. Chlubí se i slušnou prostorností a je tedy vhodný i pro rodiny, které mají tři odrostlejší děti.

Za jeden z nejpraktičtějších detailů na nové 5008 považujeme možnost vyjmout dvě zadní sedadla. Jde to navíc velmi snadno (odzkoušeno). Na většině trzích včetně Česka se totiž 5008 prodává pouze jako sedmimísný model (dříve šlo vybrat pětimístnou konfiguraci)

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Design Peugeotu 5008 druhé generace je od podlahy jiný. Vůz je o 11 cm delší a také o 7 milimetrů širší, důležité ale je, že má o 11 centimetrů delší rozvor.

Francouzské SUV má především kapotu mnohem výše. Výrazné jsou hlavně vykousnuté světlomety, které má 5008 identické s 3008 a po modernizaci dostaly ostřejší rysy. Vyniknout tomu dá zapuštěná mřížka chladiče s pozměněnou strukturou a celkově zajímavějším vzhledem. Nápadité je i její pozvolné rozptýlení na bocích předního nárazníku. Spolu s LED denním svícením v podobě tygřích tesáků tak působí dynamicky a moderně.

Takhle vypadal vůz zepředu před úpravami vzhledu.

A takhle po nich. Posun je velmi výrazný a nám se v této podobě zamlouvá mnohem více.

Také zadní světlomety mají pro peugeoty typický design, který má připomínat lví drápy. Po faceliftu jsou tvořeny trojicí šikmě položených destiček.

Auto je nyní na první pohled velmi výrazné, chlubí se originálními tvary a křivkami. Není to typické SUV, a to hlavně kvůli liniím z profilu. Více než SUV bychom ho označili za crossover.

Vnitřek působí trendy a v mnohém se neliší od menší 3008. Má tedy velmi výrazný malý volant nekulatého tvaru, který působí tak drobně, že připomíná spíš motokáry. 

Materiály už od pohledu vypadají velmi kvalitně, design je složitější a propracovaný. Také různé potahy na sedadlech jsou kvalitně zpracované, což podle nás u minulé generace 5008 nebylo vždy pravidlem. Na místech, které nejsou na první dobrou vidět, totiž materiály nebyly tak odolné, třeba látka na středovém tunelu nebo v kufru pak snadno chlupatěla.

Tvrdé a nevzhledné plasty ve spodní části přístrojové desky jsou už minulostí, vystřídaly je semiš a měkčené materiály, které příjemně doplňuje kovová lišta na palubce a výplni dveří.

Ovladače mají prémiově tlumený chod. Kvalita tedy na první dojem působí lépe než dřív, a to i díky modernizaci, která dodala modernější nádech v podobě lepšího multimediálního systému.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Řidiče zcela obklopují ovládací prvky, postavili pro něj téměř oddělený prostor od zbytku posádky. V tom se velmi podobá menší 3008 a navíc má maličký volant typický pro modely nižší kategorie. N…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus