ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Peugeotu 5008
16. února 2017

První generace Peugeotu 5008 se začala prodávat v roce 2010 a jednalo se o typické kompaktní MPV. Měla lehce krabicovité tvary, slušně prostornou kabinu, pět plnohodnotných míst plus dvě provizorvní ve třetí řadě za příplatek. Konkurovala jiným empévéčkům, tedy například Citroënu C4 Picasso nebo Renaultu Scénic.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama

Motory, řazení, řízení, brzdy

Peugeot 5008 se nabízí s celkem šesti motorizacemi, z nichž dvě jsou benzinové a čtyři dieselové. Všechny jsou přeplňované, tedy s turbem.

Novinkou je zážehový tříválec 1.2 PureTech o výkonu 96 kW, kterému sekunduje už roky známá jedna-šestka THP. V tomto případě je naladěná na výkon 121 kW. U ní je povinný automat, u tříválce je možnost sáhnout i po manuální převodovce.

Dvanáctistovka dělá z nového Peugeotu 5008 jedno z nejúspornějších benzinových SUV na trhu. Papírově na tom není s dynamikou bůhvíjak, ale jak se můžete dočíst v podrobnější kapitole u tohoto motoru, v praxi funguje velmi dobře. Šestnáctistovka patří u obou ukazatelů k průměru.

Základní vznětovou jednotkou je úsporný motor 1.6 BlueHDi, který je nabízen ve dvou výknových variantách, buď se 73 kW  s manuálním pětikvaltem anebo s 88 kW s šestistupňovým manuálem nebo automatickou převodovkou.

Další volbou je pak motor 2.0 BlueHDi o výkonu 110 kW, pro který je připravený pouze manuál. Vrcholem nabídky je v tuto chvíli 2.0 BlueHDI 133 kW s automatem. I dvoulitrové naftové verze patří v rámci konkurence k relativně úsporným.

reklama

1.2 PureTech

Tento motor byl testován v jiném autě. Naleznete jej v článku Test nového Peugeotu 3008.

1.2 PureTech EAT8

Tento motor nebyl dosud testován.

1.6 PureTech EAT8

Tento motor nebyl dosud testován.

1.5 BlueHDi

Tento motor nebyl dosud testován.

1.5 BlueHDi EAT8

Tento motor nebyl dosud testován.

2.0 BlueHDi EAT8

Tento motor nebyl dosud testován.

Řazení

Zatím nebyla možnost vyzkoušet vz s manuálním řazením.

Jak už bylo popsáno výše, volič automatu vypadá velmi futuristicky. Jedná se o pulzní volič, není tedy potřeba s voličem posunovat v drahách, zkrátka s ním "tuknete". Parkovací poloha se vybírá tlačítkem, manuální režim tak dalším tlačítkem na spodní straně. Pokud by si to řidič přál, může řadit manuálně pádly pod volantem. Když se tak dozhodne, nejdřív musí zmáčknout tlačítko M na tunelu nedaleko páky.

Automat v Peugeotu má hydrodynamický měnič, nejedná se tedy o dvouspojkovou převodovku.

Řízení

S poněkud netradičním volantem jde ruku v ruce i trohu netypické řízení nové 5008. Tím, že volant má téměř lehce hranatý tvar skoro jako ve formulích, si v něm řidič musí zvyknout na poměrně prudší reakce změny směru. Je to patrn například v ostřejších zatáčkách nebo při parkování, zkrátka malý volant způsobuje, že s ním nemust tolik kroutit. Také ale někdy řízení působí kvůi tomu trochu nervózně. Chce to zvyk.

Podvozek

Peugeot 5008 má stejnou platformu jako 3008, avšak protaženou. Peugeot chce ospravedlnit fakt, že zpočátku není v nabídce verze s pohonem všech kol, ale podle automobilky se 5008 hodí i na nezpevněnou cestu, a proto má podvozek slušnou světlost - celých 23 cm, což je téměř o 4 cm více než u Škody Kodiaq.

Podvozek je naladěný velmi komfortně, je poddajný, snaží se žehlit nerovnosti. Zároveň jsme si ale všimli, že s některými spárami a dírami v asfaltu si nedokáže poradit, a to zejména u vozu s motorem 1.6 THP. Naopak auto se základním tříálcem bylo poddajnější a agilnější, a to se podepsalo i na dojmu z jízdy. Až větší nerovnosti znamenají občasné rázy. Jako vždy, je lepší dát přednout menším kolům na balonových pneumatikách.

Měkčí podvozek a vyšší stavba karoserie znamenají také větší náklony. Jakkoliv malý volant připomínající v ruce motokáru svádí ke sportovnější jízdě, Peugeotu se do ní opravdu nechce a v zatáčkách nepředvádí nic, co by mohlo řidiče lákat k ještě ostřejšímu zacházení. Proč také, vždyť je to rodinné auto.

Peugeot 5008 sice nedisponuje pohonem všech kol, ale k dispozici je tu ještě systém Grip Control, který u některých svých modelů Peugeot používá už delší dobu. Příplatkový pomocník se ovládá pomocí otočného voliče, kterým se vybírá jeden z několika režimů pro jízdu mimo asfalt. Následně se upravuje hlavně chování systému ESP, aby se auto lépe potýkalo s nepříznivým povrchem.

Součástí tohoto systému je nově i další funkce v podobě asistentu pro plynulé sjíždění svahů, u kterého lze nastavit rychlost sjíždění a pak se s pomocí ABS nechat klidným tempem svézt dolů.

reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus