ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test nového Peugeotu 508
10. prosince 2018

Druhá generace Peugeotu 508 zvolila zcela jinou filozofii než její konzervativnější a nepříliš úspěšný předchůdce, který se chtěl podobat německým autům. Nový Peugeot 508 sází na výrazný a originální design a zajímavé jízdní vlastnosti.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
Ondřej BěhalOndřej Běhal

Druhá generace Peugeotu 508 zvolila zcela jinou filozofii než její konzervativnější a nepříliš úspěšný předchůdce, který se chtěl podobat německým autům. Nový Peugeot 508 sází na výrazný a originální design a zajímavé jízdní vlastnosti.

Další změnu představuje odlišný typ karoserie. Nový Peugeot 508 už není čtyřdveřový sedan, ale pětidveřový fastback. Fastback považuji za odnož liftbacku (to je například Škoda Superb). Stejně jako on má prakticky výklopné páté dveře, ale na rozdíl od liftbacku působí sportovnějším dojmem. Karoserie tvarem hodně připomíná čtyřdveřové kupé.

Design Peugeotu 508 považuji v rámci manažerských aut za jeho konkurenční výhodu stejně jako praktický a relativně rozměrný zavazadlový prostor. Potěší i jízdní vlastnosti, už dlouho jsem neřídil francouzské auto, které by bylo nejen komfortní, ale zároveň velmi zábavné v zatáčkách.

Naopak jako slabinu vnímám prostorové poměry uvnitř kabiny, zejména z hlediska výšky a šířky. Na místo řidiče se nastupuje nepohodlně. Vzhledem ke sportovní vizáži vozu bych chtěl pod kapotou alespoň jeden opravdu výkonný motor, který zatím není k dispozici.

Peugeot 508 si budou kromě manažerů ve francouzských firmách podle mne pořizovat lidé, kteří mají na podobné auto rozpočet a zároveň se chtějí odlišit od většiny pořizující si superby a německá auta. Nemají velké nároky ohledně přemísťování velkého množství nákladu a osob a jezdí často na delších trasách.

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Nový Peugeot 508 zaujme na první pohled a je jedno, jestli se díváte na auto ve druhé výbavě Allure (v základní sadě fotek jde o to červené) nebo ve sportovně a luxusně laděné GT Line (šedivé s černé auto).

Od většiny ostatních manažerských aut střední třídy se odlišuje už tvarem karoserie. Fastback svými liniemi velmi připomíná kupé, přitom má ale výklopné celé dveře do zavazadlového prostoru, nikoli pouze malé víko.

Typickým znakem fastbacků i kupátek bývají například bezrámová okna, která u Peugeotu 508 nejsou zdrojem žádných pazvuků a neprojevují se negativně ani z hlediska odhlučnění karoserie.

Takhle o sobě dává vědět nejvyšší výbava GT Line, která přináší ještě více sportovnosti a luxusu. Navenek ji poznáte mimo jiné podle většího množství chromu a černé barvy.

Ke standardní výbavě GT Line patří "full LED technology", což znamená, že všechna vnější svítidla osvětlují okolí pomocí diod. 

Přístrojová deska působí stejně jako karoserie vozu avantgardně. Nejen díky malému volantu, který je typický pro všechny nové peugeoty, ale velmi exotický ve střední manažerské třídě, ale také kvůli velkému zubu, který ji dělí na dvě poloviny.

Velmi nápadité jsou i ovladače - ať už jde o tlačítka pod dotekovým displejem na středovém panelu nebo třeba volič automatické převodovky.

Ve všech testovaných autech se originalita mísila s elegancí a kvalitními materiály, zkrátka to byla pastva pro ruce, oči, ale i čichové buňky. Navíc nejde o design samoúčelný, ale funkční.

Chválím i kvalitu zpracování. Snad jen když jsem se kolenem opřel o středový panel, ozvalo se popraskávání, jinak jsem žádné chybky nenašel. 

Velmi dobrá je i aerodynamika, kabina se chlubí příkladným odhlučněním.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Připadal jsem si za volantem Peugeotu 508 jako igráček, který ve stavebnici přesně zapadne na své místo a kolem něj není téměř žádný prostor. Však také automobilka trefně označuje řidičovu zónu jako…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus