
Test Renaultu Mégane Grandtour
15. března 2017

Rodinný a zaměstnanecký kombík, který napravil většinu chyb svého předchůdce - to je Renault Mégane Grandtour, kombi odvozené od čtvrté generace modelu Mégane.
Nevýrazný design, krátký a mělký kufr, málo místa na nohy ve druhé řadě - to byly hlavní nevýhody předchozího Méganu Grandtour při porovnání s ostatními kombíky nižší střední třídy. Čtvrtá generace je napravila, a zejména co se týče designu podle mne dokázala udělat ze slabiny silnou stránku.
Mezi další výhody patří komfortní jízdní projev a solidní standardní výbava už od základních provedení.
Slabinu představuje zejména lenost nejslabších benzinových i naftových motorů.
Kombík odvozený od čtvrté generace Renaultu Mégane se na českém trhu prodává od podzimu 2016.
Design
Vzhled karoserie patří mezi silné stránky všech karosářských verzí modelu Mégane a mám pocit, že na kombík Češi reagovali nejvíce. Dílem proto, že jsme národ kombíkářů, a částečně i proto, že podle mne působí ještě o něco líbivějším vyváženějším dojmem než hatchback a sedan.
Líbí se mi hlavně to, jak dlouhatánská zadní světla auto opticky rozšiřují, takže záď přes svou velikost perfektně ladí ke sportovně ztvárněné přídi. A to jsem zatím testoval jen třetí výbavový stupeň Intens.
Kolegyně Eva testovala vrcholné sportovně poziciované kombi GT a její pocity byly ještě pozitivnější. Kombinace tmavě modrého laku s černými detaily na masce chladiče a stříbrných krytů zrcátek a tmavých kol má totiž opravdu šmrnc. Mégane má nízkou příď, působí velmi dravě, je to zkrátka jedno z těch hezčích velkých kombíků.
Verze GT se navíc odlišuje i jiným předním a zadním nárazníkem, má stříbrné kliky dveří, jinou koncovku výfuku, zadní difuzor a nápisy Renault Sport na zádi a také bocích.
Verze GT má standardně montované LED světlomety.
Interiér snese v mnoha ohledech porovnání i s manažerským Talismanem. Však ho také přístrojová deska připomíná. Materiály jsou vesměs kvalitní a příjemné na pohled i dotek. Nutno ale uvést, že jsem zatím testoval díky spoustě příplatkových prvků výbavy pouze vrcholně vybavenou variantu.
Stejně jako u Méganu hatchback na sebe ne vždy zcela lícovaly některé karosářské díly. Někdy ale zřejmě šlo o úlitbu designu. Testovaná verze nevydávala při přejíždění nerovností žádné nelibé zvuky v interiéru, takže si nemohu na zpracování stěžovat nějak hlasitě.
Verze GT má také trochu odlišný interiér, čalounění v kombinaci koženky s látkou je kompletně černé.
