ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Renault Mégane Grandtour 2020
30. července 2021

Renault Mégane Grandtour prodělal facelift, který na první pohled není tak úplně vidět. Na ten druhý se ale z upravených detailů složí obrázek povedeného kombíku nižší střední třídy, které ocení rodiny toužící po komfortním svezení.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor

Řidičova zóna

přístrojová deska

Na palubě se budete cítit dobře. Posez za volantem je tak akorát.
Výhled šikmo vpřed je v pořádku, sloupky nejsou příliš tlusté, i když se to z tohoto úhlu může zdát. Nic se za ně neschová.
Klasicky pak výhled u kombíků směrem šikmo vzad znamená jistá omezení. Ale i bez couvací kamery, která je za příplatek nebo součástí paketu, bychom pohodlně zvládli zaparkovat.
Volant s tlustým věncem má stejný tvar, jen dostal jiná tlačítka na svých ramenech. Ta se ovládají lépe než ta původní.

Takto vypadá volant ve sportovní verzi R.S. Line. Poznáte ho podle perforované kůže, obšití i loga R.S. na spodním rameni.
Před faceliftem měl Mégane Grandtour displej jen ve středovém budíku, zbytek byly klasické ukazatele. Nyní povýšil na kompletní obrazovku, tak jak si to žádá moderní doba. Displej má úhlopříčku 7“ a je součástí základní výbavy!
Head-up displej, který je řešen výsuvným štítkem, dostanete jakou součást příplatkového paketu s navigací.
Novinkou po faceliftu je právě i nová obrazovka systému Easy Link. V základu má sedm, ve větším vydání pak 9,3 palce. Známe ji už z jiných nových modelů francouzské automobilky. Má lepší grafiku a povedené základní menu, kam si můžete přidávat vlastní dlaždice.
Navigace je příplatková a právě u ní využijete novou funkci připojení na internet, kterého dosáhnete díky instalované SIM kartě. Díky tomu například vidíme aktuální ceny paliva na čerpacích stanicích v okolí.
Fakt, že se Renault rozhodl lidem nadělit bohatou výbavu od začátku dokládá i to, že je dvouzónová automatická klimatizace součástí základu. A tady je i velký přínos faceliftu – informace o teplotě se už nezobrazují na displeji multimédií, ale v samostatných ovladačích. Konečně se tak zase nastavuje vzduch ve voze snadno a rychle a to i za jízdy.
Vyhřívání sedadel je dvoustupňové a k dispozici je za příplatek jako součást paketu.
Vyhřívaný volant dostanete také v paketu. Má to ale dvě chyby. Jednak je tlačítko neprakticky umístěné, jednak se nevyhřívá kompletně celý věnec, ale jen jeho boční části. Naštěstí jde o místo, kde volant držíte nejčastěji.
Potěší možnosti nabíjení, ale bohužel chybí dnes velmi žádaná indukce pro chytré mobilní telefony.
Dvě USB a jednu 12V zásuvku najdete i pro zadní sedadla zezadu loketní opěrky.

reklama

Kabina a kufr

sedadla přednísedadla zadní
kufr základníkufr maximální

Renault Mégane Grandtour i po čtyřech letech patří mezi nejdelší kombíky nižší střední třídy. Karoserie se mezigeneračně protáhla o šest centimetrů. Tam, kde předchozí kombík od Méganu tlačila pata, se tak čtvrtá generace zlepšila.

Slabinou tak už není šířka v loktech na předních sedadlech, podélná prostornost neboli místo na nohy na zadních sedadlech nebo délka a objem kufru. Aktuální Renault Mégane Grandtour patří v drtivé většině měřitelných parametrů mezi průměr ve své kategorii. Vůz jsme podrobili našemu tradičnímu měření všech podstatných parametrů, najdete je v přehledné tabulce zde.

Než budeme pokračovat, stojí za to se zastavit ještě u varianty R.S. Line, která přináší hned několik zajímavých prvků. Jedním z nich jsou tato sportovní sedadla. S vozem jsme najeli okolo 700 kilometrů a na některých delších cestách nás už trochu bolely nohy kvůli kratším podsedákům. Sedadla ale nabízí pořádné boční vedení a vypadají výborně.

Jak je na tom kufr? Ten je sice o 35 litrů objemnější než v předchozí generaci (má nyní 521 l), o dva centimetry delší, o tři až čtyři hlubší, ale také o 3 cm užší mezi podběhy. Přesto jeho minimální šířka zůstává při porovnání s konkurenty špičková. O čtyři centimetry se zvedla také nákladová hrana, i ona však stále patří mezi ty nižší a nakládání je tedy příjemné.
Zavazadlový prostor testovaného Méganu Grandtour disponoval praktickou dvoudílnou variabilní podlahou. Každou z obou polovin lze umístit do jiné výšky, což pomáhá k tomu, aby se zavazadla typu kufrů zafixovala a necestovala při jízdě po zavazadelníku.
Ještě menší předměty lze upevnit pomocí dělícího dílu, který se vyklápí z té část podlahy, která se nachází blíže pátým dveřím.
Ty úplně nejmenší lze odkládat do kapes v bocích zavazadlového prostoru. Nechybí aní upevňovací gumičky nebo háčky na nákupní tašky. Praktičností a variabilitou kufr Renaultu Mégane Grandtour boduje.
Na rozdíl od předchozí generace kombíku už ale nelze z auta vyjímat sedáky druhé řady, takže se opěradla sklápějí na ně a vzniká tak docela vysoký schod, pokud je variabilní podlaha kufru v nižší poloze. Ta vyšší pak slouží k vyrovnání tohoto schodu.
Opěradla druhé řady sedadel lze sklápět i páčkami přímo z kufru Méganu Grandtour.
Páté dveře jsou poměrně masivní, což je patrné na této fotografii. Víko se zavírá jednou rukou, kterou je potřeba zasunout do problubně z vnitřní strany. Pokud máte auto špinavé, umažete se. Elektrické ovládání pátých dveří bohužel k mání není.

Pokračovat na další kapitolu
Motory
Facelift přinesl zatím zjednodušenou nabídku pohonů pod přední kapotou Renaultu Mégane Grandtour. Ta zahrnuje jeden turbodiesel, jeden benzinový tříválec se dvěma výkony nový plug-in hybridní motor.…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus