ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Renaultu Zoe
7. dubna 2019

Renault Zoe je stoprocentní elektromobil, nevyrábí se v žádné variantě s klasickým spalovacím pohonem.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Ondřej BěhalOndřej Běhal

Renault Zoe je stoprocentní elektromobil, nevyrábí se v žádné variantě s klasickým spalovacím pohonem.

Malý hatchback potěší objemným zavazadlovým prostorem a sympatickými jízdními vlastnostmi. V době testu šlo o nejlevější elektromobil na českém trhu. Přesto mi jeho cena od 837 tisíc korun (testovaná verze přišla téměř na 950 tisíc) připadá vzhledem k ostatním vlastnostem vozu vysoká. A to nejen při porovnání s automobily na klasický pohon.

Renault Zoe totiž zaostává za ostatními malými hatchbacky i jinými elektromobily lacinými materiály, stísněnou kabinou a leností slabší varianty. Zamrzí i malá rychlost dobíjení.

Jde o typické auto do městského provozu pro jednotlivce a páry, s přivřením obou očí i pro menší rodinu. Při současném nastavení ceny vůči ostatním vlastnostem auta si ale Renault Zoe těžko pořídí i nadšenec do elektromobilů. To by musel propadnou jeho netypickému designu charakterizovanému množstvím oblin.

Renault Zoe se sice na českém trhu začal prodávat až v roce 2018, ale jinak se vyrábí ve francouzském Flins na jedné lince s modelem Clio už od roku 2012.

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Renault Zoe vypadá jinak než většina současných aut. V módě jsou totiž hrany a on dává přednost oblinám, takže působí trochu retro. Mě připadají jeho baculaté tvary roztomilé a líbivé, i když existuje spousta aut, jejichž vizáž mě oslovuje mnohem více.

Zaujaly mne světlomety s vnitřními modrými krycími skly.

Ještě nápaditěji vypadají ty zadní.

Nepřiznané kliky zadních dveří jsou funkčně jedny z nejhorších, jaké jsem kdy u jakéhokoli auta zažil.

Design interiéru hodnotím hůře než ten vnější. Projevuje se tu podobnost s modelem Clio, konstrukční stáří, ale zejména snaha ušetřit za každou cenu. Lacinost se projevuje například odhalenými kovovými plochami, nebo zvukem zavírání zejména zadních dveří, který připomíná kopnutí do plechovky. Nejdříve legrační, ale postupně čím dál více nepříjemné je hlasité kovové cvakání doprovázející blinkry.

Prostor na zadních místech vypadá vybydleně. V testovaném autě za bezmála milion korun nebyly kapsy na opěradlech předních sedadel ani koberečky.

Přístrojová deska je celá z tvrdých, nepříliš kvalitních plastů, ale vypadá docela pohledně. Nezaregistroval jsem žádné pazvuky z ní vycházející.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Řidič má kolem sebe téměř identické pracoviště jako v Renaultu Clio čtvrté generace. Stejně jako u něj se tu sedí vysoko, což společně s dělením A sloupku a chytrým umístěním zpětného zrcátka při…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus