ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Renaultu Zoe
7. dubna 2019

Renault Zoe je stoprocentní elektromobil, nevyrábí se v žádné variantě s klasickým spalovacím pohonem.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama

Řidičova zóna

přístrojová deska

Řidič má kolem sebe téměř identické pracoviště jako v Renaultu Clio čtvrté generace.

Stejně jako u něj se tu sedí vysoko, což společně s dělením A sloupku a chytrým umístěním zpětného zrcátka přispívá k výbornému výhledu z Renaultu Zoe.

Ani směrem dozadu to není vůbec špatné, takže bych Zoe nevyčítal přítomnost parkovacích senzorů až ve vyšší výbavě a kamery pouze za příplatek. Nejsou moc potřeba.

Zarazí nemožnost výškově nastavovat sedadlo řidiče. Já jsem si s výškou postavy 174 cm našel pozici za podélně i výškově nastavitelným volantem na první dobrou, ale zejména vyšší postavy asi budou mít problémy. A ti opravdu vysocí se do Zoe vůbec nevejdou. My menší si ale připadáme jako uvnitř SUV. 

Nesměl jsem se k volantu moc přibližovat, protože pak omezovala má roztažená kolena výplň dveří a středový sloupek.

Když už jsme u toho volantu, tak tento kožený z obrázku najdete pouze ve vyšší výbavě Intens. V základu je plastový - další důkaz, jak moc se u Zoe šetří. Ani kůže ale nepředstavuje velkou výhru. Je tvrdá a škrábe.

Volant se mi ale jinak zamlouval. Má malé, téměř motokárové rozměry a přispívá k živosti autíčka v městské džungli.

Přímo z něj se dají ovládat pouze tempomat a omezovač rychlosti. Přepínač mezi těmito funkcemi se nesmyslně nachází u řadicí páky. Budu do Renaultu tepat tak dlouho, až tuhle nepraktickou anomálii konečně zruší.

Palubní počítač a audiosoustava se ovládají za volantem na konci páčky stěračů respektive na samostatném modulu. Nic proti, obojí funguje dobře.

Za volantem se nachází displej, ze kterého jsem lehce vyčetl nejdůležitější informace.

Sedadlo řidiče má integrovanou opěrku hlavy, tedy řešení z nejlevnějších minivozů. Jinak ale není špatné. Připadalo mi pohodlné, se slušným bočním vedením a alespoň částečnou podporu stehen.

Středový panel vypadá úplně stejně jako u modelu Clio či Captur. Vévodí mu displej multimediálního a navigačního systému R-Line. Jeho odezva je sice pomalá a některé funkční plošky malé, ale celkově odpovídá situaci mezi malými hatchbacky. 

Navigace patří ke standardu, což chválím stejně jako možnost měnit její měřítko samostatnými tlačítky. Škoda jen, že to vždy tak dlouho trvá.

Modul mezi předními sedadly s odkládacími prostory je hodně úzký stejně jako celý interiér.

reklama

Kabina a kufr

sedadla přednísedadla zadní
kufr základníkufr maximální

Renault Zoe patří podle délky karoserie 4,08 m mezi největší malé hatchbacky na českém trhu. Výrazně nadprůměrná je i jeho výška, naopak šířkou nijak nevyčnívá.

Rozměry karoserie se bohužel nepodařilo přetavit do interiéru. Místem na nohy v kabině patří Zoe mezi nejhorší malé hatchbacky. Dva lidé s výškou kolem 180 cm budou mít problém si za sebe na straně spolujezdce sednout. Za stejně vysokým řidičem to bude ještě obtížnější.

Ještě hůře je na tom Renault Zoe s nabídkou místa nad hlavou. Na zadních sedadlech si nemohou vzpřímeně sednout ani osoby s výškou kolem 170 cm, aniž by brousily hlavou strop. A dlouháni se nevejdou ani na místo řidiče. Lidé s výškou kolem dvou metrů mohou Zoe rovnou ze seznamu potenciálních aut vyškrtnout.

A do třetice špatně je to i na šířku. Vpředu patří Zoe mezi nejužší malé hatchbacky v šířce loktů, takže není nevhodný nejen pro habány, ale také osoby s nadváhou. O moc lepší to není ani na zadních sedadlech. Tík pádem je pětimístná kapacita spíše teoretickou či nouzovou možností. Pokud se tedy nechcete na delší cestě s někým cíleně tulit. 

Škoda, protože prostřední místo ve druhé řadě je v porovnání s ostatními vozy příjemně obyvatelné. Podklad není tvrdý a také opěrka hlavy se vysouvá relativně vysoko, takže to tu není nad hlavou o moc horší než na místech krajních. Kde, jak už jsem uvedl, je to ale velká bída.

Krajní sedadla nejsou téměř tvarovaná a mají takovou houbovitou strukturu. První pocit je příjemný, ale na delší cesty nic moc.

Celý prostor na zadních sedadlech je takový vybydlený. Chybí kapsy v zadní části předních sedadel i koberečky.

Kabina je tedy v prostoru pro cestující stísněná. Částečně to nahrazuje alespoň slušný prostor pro zavazadla. Výrobce udává na malý hatchback nadprůměrných 338 litrů základního objemu. Zoe vyniká zejména šířkou a hloubkou kufru. Délku ve výšce podlahy výrazně zmenšuje schod.

Nebýt něj, disponuje kufr takřka vzorně kvádrovitým tvarem, což je dobře. Špatně ale je, že je zcela prostý jakýchkoli chytrých řešení s výjimkou lacině vyhlížejících plastových výlisků, za které se dá uchytit igelitová nákupní taška.

Mnohem větší nevýhodu ale představuje nedělené opěradlo zadního sedadla. To se tak sklápí pouze vcelku (i když podle ceníku měla být lavice v námi testované vyšší verzi Intens dělená), takže existují jen dvě varianty auta - pětimístná s běžným kufrem, nebo dvoumístná se zvětšeným zavazadlovým prostorem. Nic mezi tím.

Aby těch stížností na nepraktičnost Renaultu Zoe nebylo málo, musel jsem se prát i s vyjímáním rolety v zavazadlovém prostoru.

V něm nemalou část prostoru okupují nabíjecí kabely. Pokud je tedy nepřemístíte třeba na podlahu před zadní sedadla.

S drobnými obtížemi se mi podařilo do Zoe naložit i mountainbike. Samozřejmě s demontovaným předním kolem.

Pokračovat na další kapitolu
Motory
Renault Zoe se v době vydání testu, tedy začátkem dubna 2019 nabízí ve dvou výkonnostních variantách. V obou případech jde o elektromotory. Slabší verze označovaná R90 (podle počtu koní) dosahuje ma…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus