ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test vozu SEAT Exeo ST
12. července 2010

Příběh o tom, jak může automobilka pod křídly velkého koncernu přijít bez dlouhého vývoje k modelu střední třídy, je jednoduchý. SEAT oživil předchozí generaci modelu A4 a po drobných úpravách tu máme Exeo - jak sedan tak v tomto případě karoserii kombi.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Ondřej BěhalOndřej Běhal

Příběh o tom, jak může automobilka pod křídly velkého koncernu přijít bez dlouhého vývoje k modelu střední třídy, je jednoduchý. SEAT oživil předchozí generaci modelu A4 a po drobných úpravách tu máme Exeo - jak sedan tak v tomto případě karoserii kombi.

Řádově nižší náklady za vývoj auta se promítají v příznivém poměru ceny a výbavy. Mezi silné stránky Exea ST patří v porovnání s ostatními kombíky střední třídy také přehledné pracoviště řidiče, jízdní vlastnosti na dálnicích a parametry některých motorů, které jsou na rozdíl od karoserie soudobé.

Exeo ST se řadí do kategorie manažerských kombíků. Rodinám toho totiž nabídne víc i většina kombíků velikosti Octavie, tedy aut patřících o třídu níž. Prakticky všemi vnějšími i vnitřními rozměry se Exeo řadí mezi nejmenší kombi střední třídy.

Seat Exeo ST se na českém trhu začal prodávat v srpnu 2009, tedy s tříměsíčním zpožděním proti sedanu.

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Nadčasový vzhled karoserie předchozího Audi A4 Avant nepotřeboval žádné velké změny, aby nepůsobil zastaralým dojmem. A tak se nekonaly. Auto vypadá kompaktně, sportovně a konzervativně. Vzhledově ladí s menšími vozy SEAT modelových řad Leon a Altea.

Uvniřt už je to s tou nadčasovostí trochu slabší. Architektura přístrojové desky a všudypřítomná červená barva podsvícení přístrojů ve mně vyvolává vzpomínky na vozy Audi z počátku tisíciletí. Konzervativních prvky tu zcela dominují, což se k emocionální značce SEAT nehodí.

Z celého auta dýchá tuhost a festovnost karoserie spojená s příjemným utlumením podvozku, řazením, ale i zavíráním dveří nebo ovládáním tlačítek a rolerů. Taková kombinace vzbuzuje dojem kvality a pečlivého zpracování.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Možná trochu nudná, ale šofér vždy najde to, co hledá. Pokud si za volantem Exea ST budete připadat trochu stísněně, tak to není jen pocit. Šířkou v loktech a výškou nad hlavou je na tom ze všech …
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus