ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Škody Fabia Scout
8. června 2010

Vzhled terénního auta, ale technika klasického hatchbacku - to je Fabia Scout. Mimo asfalt ji proti běžnému provedení pouze o něco více chránění oplastování proti větvím, trnům a odletujícím kamínkům. Prostupnost terénem ale zůstává stejná.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Ondřej BěhalOndřej Běhal

Vzhled terénního auta, ale technika klasického hatchbacku - to je Fabia Scout. Mimo asfalt ji proti běžnému provedení pouze o něco více chránění oplastování proti větvím, trnům a odletujícím kamínkům. Prostupnost terénem ale zůstává stejná.

Fabia Scout vychází z provedení Ambiente u běžné Fabie, k němuž přidává řadu prvků výbavy. Nemá tak problém s tím, že by zvenčí nebo uvnitř vyhlížela jako chudobka.

Z palety motorů vyzobala jen ty nejlepší, přeplňované turbem, takže tady patří mezi konkurenty na špici.

Širší a nižší pneumatiky na šestnáctipalcových kolech (základní Fabia vyjíždí na čtrnáctkách) zajišťují ideální kompromis mezi komfortem a kvalitou jízdních vlastností.

Samozřejmě, že s tím souvisejí i vyšší ceny. Fabia Scout není autem pro starší páry, které chtějí nové auto za co nejnižší obnos. Spíš se chce prosadit u slušně vydělávajících mladších jednotlivců a dvojic, kterým přirostla k srdci móda terénně vyhlížejících aut a záleží jim na výbavě, motoru a jízdních vlastnostech.

Na rozdíl od Fabie Combi Scout, která byla v nabídce už dříve, se krátká Fabia Scout objevila na trhu až po modernizaci modelové řady, na jaře roku 2010.

Mezi málo početnou rodinu konkurentů se řadí například Ford Fusion Calero, Dacia Sandero Stepway, Suzuki SX4, nebo VW CrossPolo.

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Modifikované nárazníky s plastovými nástavci, plastové lemy kolem celého obvodu spodní části karoserie, střešní ližiny nebo kruhové přední mlhovky - to jsou prvky, které na první pohled poměrně výrazně odlišují Scouta od běžné Fabie.

Scout potěší svým vzhledem ty, kteří mají rádi robustněji se tvářící auta. Naopak příznivci lehčího a sportovnějšího vzhledu ocení spíše Fabii Sportline nebo RS.

Nejvíce rozdílů proti běžné Fabii najdeme na přední části auta, posuďte sami. Vlevo klasická Fabia ve výbavě Ambiente, vpravo Scout.

Mlhovky mohou být za příplatek vybavené Corner funkcí, tedy přisvěcováním do zatáček.

Uvnitř se Scout odlišuje čalouněním, ocelovými kryty pedálů nebo speciálními koberci. Černé provedení přístrojové desky působí elegantně, ale i trochu smutně.

Majitel Scoutu je ušetřen laciností typu chybějících dvířek u přihrádky před spolujezdcem, nebo šedivé přístrojovky bez chromovaných obrouček a dekorů, s nimiž se setká v základních výbavách běžné Fabie.

Jedna věc ho ale překvapit může, pokud si neobjedná za příplatek rádio. Pak ho uvítá tahle díra coby příprava na rádio (snímek pochází z běžné Fabie ve výbavě Ambiente). Rádio ve standardu se u Scoutu nenabízí, což trochu sráží dojem z jinak docela vyfešákovaného auta.

Stejně jako u většiny ostatních malých škodovek po modernizaci jsem byl potěšený z pocitu kvality, který z auta vyzařoval. Ani při přejezdu dlaždy nebo rozbité polní cesty se z auta neozývalo drnčení.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Až na drobnosti zmíněné v oddílu Design a některé prvky výbavy navíc je stejná jako u Fabie Ambiente. Fabia Scout nabízí řidiči z hlediska poměrů v kategorii malých vozů nadprůměr místa do výšk…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus