ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test třídveřové Škody Citigo po faceliftu
30. srpna 2018

Jedno z nejdostupnějších nových aut na českém trhu - to je třídveřová Škoda Citigo. Koncem srpna 2018, kdy vznikal tento test, stála nejlevnější varianta modelu necelých dvě stě tisíc korun. A pod tuto magickou hranici se z ostatních aut dostaly pouze dvě dacie.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Ondřej BěhalOndřej Běhal

Jedno z nejdostupnějších nových aut na českém trhu - to je třídveřová Škoda Citigo. Koncem srpna 2018, kdy vznikal tento test, stála nejlevnější varianta modelu necelých dvě stě tisíc korun. A pod tuto magickou hranici se z ostatních aut dostaly pouze dvě dacie.

Cena ale není jediným lákadlem pro pořízení třídveřové Škody Citigo. Prcek vyráběný v Bratislavě (po modernizaci v roce 2017 měří necelých 3,6 m) totiž při uvedení na trh v roce 2012 drtil spolu se svými sourozenci Seatem Mii a VW Up! konkurenty šířkou v loktech na předních i zadních sedadlech a velikostí zavazadlového prostoru. I o šest let později v těchto parametrech stále patří ke špičce.

Potěší i relativně dospěle působící podvozek. Pohodlím na předních sedadlech může třídveřová Škoda Citigo konkurovat i mnohem větším autům.

Příplatkový asistenční systém City Safe Drive, díky němuž minivůz při rychlostech do 30 km/h sám zabrzdí před překážkou, už neohromí tolik jako v roce 2012 při uvedení na trh. Stále ale stojí za zmínku.

Oba tříválcové motory dělají ze Škody Citigo jedno z nejúspornějších aut, která spalují benzin.

Nejvíc mi vadila mizerná dynamika slabší varianty litrového tříválce. Mezi největší nevýhody při porovnání s konkurenty patří také fakt, že standardní výbava nejlevnější verze je opravdu chudá.

Škodu Citigo vidím jako typické auto pro řidiče na začátku a konci kariéry. Konzervativní design bude lákat spíš starší ročníky. Třídveřová karoserie je vhodná zejména pro jednotlivce a páry. 

Třídveřová Škoda Citigo se stejně jako pětidveřové provedení vyrábí v Bratislavě. Prodává se od přelomu března a dubna 2012. V roce 2017 prodělala modernizaci.

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Uznávám sice, že Citigo má svou originalitu a tvář, hlavně zezadu si ho nespletete s žádným jiným autem včetně sourozenců, ale mě se moc nelíbí. Z předoboku mi připadá jako starší Fabia, která narazila do zdi, a zadek se mi sice zamlouvá na obrázku, ale naživo mi nesedl.

Modernizace v roce 2017 toho v mém hodnocení designu moc nezměnila, ale optické rozšíření autu přece jen prospělo. Oceňuji, že design za těch pět let moc nezestárnul. Původní provedení Škody Citigo má tmavší zelenou barvu a je focené ve studiu, světle zelená novinka (mimochodem tahle barva se mi opravdu líbí) disponuje novým tvarem mřížky chladiče, pozměněným designem kapoty a nárazníku nebo předělanými mlhovkami (standard od třetí výbavy Style) s takzvanou cornering funkcí, tedy přisvěcováním do zatáček.

LED denní svícení patří k výbavě od druhého stupně Ambition.

Pětidveřové Citigo jsem zkoušel také ve speciální sportovně laděné edici Monte Carlo s černou mřížkou chladiče, spojlery, zadním difuzorem nebo speciálními polepy. Monte Carlo je v dispozici i pro třídveřovou karoserii.

Přístrojová deska se proti jiným miniautům drží hodně konzervativní linie.

Měkčené plasty jsem nenašel ani v nejdražších verzích, ale ty tvrdé docela dobře vypadají. Pazvuky se ozývaly pouze u verzí s přitvrzeným podvozkem (Monte Carlo v pětidveřovém provedení) na kočičích hlavách. Nevadila mne ani odhalená plechová místa. Interiér v základním černém provedení bez dekoračních lišt spíš prosvětlí. Na druhou stranu pak uvnitř trochu víc rezonují ruchy zvenčí, odhlučnění není moc dobré.

Líbilo se mi béžové provedení interiéru (může být ve výbavách Ambition a Style bez příplatku).

U testovaných aut potěšil na miniauto nečekaně precizní chod ovladačů. Naopak zavírání dveří trochu připomíná kopnutí do plechovky. U třídveřové verze s většími dveřmi to platí dvojnásob.

Design interiéru sportovně laděné verze Monte Carlo se opět proti základnímu provedení mírně liší - například jiným tvarem volantu, černým stropem, červenými doplňky nebo odlišným dekorem čalounění.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Nečekaně prostorná a tradičně vstřícná. Šířka interiéru auta už mě v roce 2018 nepřipadala tak neuvěřitelná jako v roce 2012, kdy malé Citigo nabízelo na předních sedadlech o šest centimetrů lepší…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus