ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Škoda Octavia Scout
8. prosince 2020

Škoda Octavia čtvrté generace přichází i s oblíbeným provedením Scout, které láká za volant vyznavače aktivního životního stylu. Nebo alespoň ty, kteří to jen předstírají. Scout je zároveň výbavou a na konci roku 2020 jej dostanete jen s jedinou motorizací.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama

Motory, řazení, řízení, brzdy

Škoda Octavia Scout se na začátku svého prodeje v Česku, tedy v prosinci 2020, nabízí jen s jedním motorem. Jde o vznětový čtyřválec 2.0 TDI o výkonu 147 kW, který je spojen se sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG a pohonem všech kol.

reklama

2.0 TSI 4x4

Tento motor nebyl dosud testován.

2.0 TDI/110 kW DSG 4x4

Tento motor nebyl dosud testován.

2.0 TDI/147 kW DSG 4x4

Scout je v podstatě převlečená Škoda Octavia RS, protože s ní sdílí tento motor. Vznětový čtyřválec 2.0 TDI o výkonu 147 kW. Stovku dokáže pokořit za 6,8 sekundy a maximálně jede 230 km/h. Patří tak mezi nejrychlejší Octavie vůbec.

Motor samozřejmě patří do řady EA288 a je v základu shodný s dalšími jednotkami 2.0 TDI Evo, které se objevují v nabídce Škoda. Projevuje se klidným chodem, jen při studeném startu se ozývá trochu hlasitěji. Nejde ale o nic závažného. Celkové chování jednotky lze hodnotit velmi dobře.

Auto jsme zatím měli jen na něco málo přes 50 kilometrů jízdy během jednoho krátkého odpoledne. Proto nepřekvapí vyšší spotřeba okolo 7,4 litrů nafty na 100 km. Vůz byl také poměrně nový. Naše zkušenosti s touto jednotkou rozšíříme po plnohodnotném redakčním testu.

Řazení

Sedmistupňová dvouspojková převodovka odhodila knipl a v minimalistickém provedení se nově ovládá pomocí malé páčky na středovém panelu. Se stejným stylem řazení se můžeme nyní setkat i u dalších nových modelů koncernu Volkswagen. K fungování automatu jsme neměli větších výtek. Během jízdy jsme žádné problémy nezaznamenali. Převodovka řadila lehce, bez cuknutí a reagovala bez výrazné prodlevy na sešlápnutí plynového pedálu.

Řízení

Řízení je poměrně virtuální. Pokud si připlatíte za volby jízdních režimů, pak se ani tehdy nic nemění. V komfortu působí velmi lehce a nepřenáší žádnou zpětnou vazbu od kol. V režimu sport přituhne, ale to jen posilovač. Žádné další informace do dlaní neproudí. Výsledkem je to, že zapomenete na sportovní ambice. K měkčímu jízdnímu projevu modelu Scout se to ale hodí.

Podvozek

Škoda Octavia se nabízí se dvěma prvky zadní nápravy, to ale neplatí pro Scout. S pohonem všech kol nebo s motory silnějšími než 110 kW se vždy pojí zadní zavěšení typu multi-link. Nový Scout ho tedy logicky má, což se projevuje hlavně dospělým chováním vozu a jízdní jistotou na silnici.

Zvýšení podvozku o 15 mm by nemělo být tak znatelné, ale zdálo se nám, že má Scout i o něco měkčí tlumiče. Ty jsou ve standardu neměnné, ale za příplatek nastavitelné DCC. Vřele doporučujeme za ně přihodit nějaké peníze do pléna, protože se pak budou hodit k nastavování vozu a jeho chování třeba pro jízdu v terénu.

K nastavení jízdních režimů se dostanete tlačítkem na středu palubní desky.
Kromě už známých módů přibyl u Scoutu režim Off-road, který se upravuje chování stabilizačního systému nebo pohonu všech kol. Zároveň se třeba zapíná asistent pro sjíždění kopců.

Scout je vybaven šestou generací pohonu všech kol se systémem Haldex. Ten je o 0,8 kg lehčí než v minulé verzi. Auto jsme zatím v terénu nezkoušeli.

Celkově je Škoda Octavia Scout působivým vozem. Je pěkné vidět, jak daleko se vozy z Mladé Boleslavi posunuli. V tomto případě jde hlavně o stylovou verzi, která nabízí pořádnou výbavu, ale také za nemalé peníze.

reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus