ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test druhé generace Subaru XV
11. prosince 2017

Kompaktní XV je nejmenším členem ucelené řady SUV od Subaru, které jsou k mání na evropském trhu. Tento model se poprvé objevil v roce 2012, po šesti letech nyní přichází zbrusu nová generace. Novinku jsme si vyzkoušeli při evropské prezentaci v lotyšské Rize v typicky zimních podmínkách na silnici i v terénu.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Jiří KaločJiří Kaloč

Kompaktní XV je nejmenším členem ucelené řady SUV od Subaru, které jsou k mání na evropském trhu. Tento model se poprvé objevil v roce 2012, po šesti letech nyní přichází zbrusu nová generace. Novinku jsme si vyzkoušeli při evropské prezentaci v lotyšské Rize v typicky zimních podmínkách na silnici i v terénu.

Mnoho lidí si při vyslovení jména automobilky Subaru vybaví model Impreza. Ten je na trhu od roku 1992, přičemž předposlední generace se v Evropě a také u nás vůbec neprodávala. Subaru tento model nahradilo crossoverem XV, což však nebylo nic jiného než Impreza s karoserií hatchback, vyšší světlou výškou a odolnějším podvozkem. Automobil reagující na současnou módu "esúvéček"měl nejen v Evropě úspěch, a tak není divu, že se nyní krátce po příchodu další generace Imprezy objevuje i on v nové podobě.

Na český trh XV přijde až po novém roce a zákazníci si tak mohou vybrat, zda zvolit svižný a sportovnější hatchback nebo praktičtější a univerzálnější crossover. Revolučním počinem nové generace modelu XV (…a také nové Imprezy) je zbrusu nová platforma automobilky, která se stane základem dalších modelů značky (následovat bude příští rok nový Forester). Ta zajišťuje výrazně vyšší tuhost skeletu karoserie oproti současným modelům, přináší další snížení těžiště (o 5 mm) a vylepšuje konstrukci podvozku (zadní stabilizátor je chycen přímo do karoserie), což by mělo zlepšit jízdní vlastnosti, stabilitu i komfort.

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

V roce 2012 přišla první generace modelu XV s novým tématickém designem "Urban Adventure", který měl v sobě kloubit robustnost terénního automobilu a sportovnost kompaktního hatchback. Jeho nástupce z roku 2017 tento směr dále rozvíjí.

Symbolizuje ho široký a nízký postoj stejně jako outdoorové doplňky v podobě plastové ochrany spodní části nebo výrazných střešních ližin.

Pro subaru typická je i šestiúhelníková maska chladiče a do boků protažené světlomety se světelným podpisem ve tvaru bumerangu, které obepíná přední světlomet. Ten je nově natáčecí. Kužel světla přímo reaguje na natočení volantem, což platí také pro dálkové světlomety. 

I když se to na první pohled nezdá, XV je docela velký automobil. Současně s novou platformou totiž výrazně narostly celkové rozměry karoserie a na hodnotu 2665 mm (předtím 2635 mm) se natáhnul i rozvor. 4465 mm (předtím 4450 mm) dlouhé SUV nižší střední třídy by prostorností interiéru klidně mohlo konkurovat některým modelům střední třídy.

Důkazem je prostor pro nohy na zadních sedadlech i celkem široký středový tunel, kde se na rozdíl od předchůdce vešly dva otvory pro pohárky vedle sebe. Tyto pocity potvrzuje celková šířka 1800 mm, která oproti předchůdci narostla o 20 mm.

 

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Interiér respektive pracoviště řidiče nadchne svým zpracováním, pojetím i detaily. Testovací vozidlo bylo v nejvyšší výbavě s koženým čalouněním, prošívanou palubní deskou a elektricky nastavitelným…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus