ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test druhé generace Subaru XV
11. prosince 2017

Kompaktní XV je nejmenším členem ucelené řady SUV od Subaru, které jsou k mání na evropském trhu. Tento model se poprvé objevil v roce 2012, po šesti letech nyní přichází zbrusu nová generace. Novinku jsme si vyzkoušeli při evropské prezentaci v lotyšské Rize v typicky zimních podmínkách na silnici i v terénu.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama

Řidičova zóna

přístrojová deska

Interiér respektive pracoviště řidiče nadchne svým zpracováním, pojetím i detaily. Testovací vozidlo bylo v nejvyšší výbavě s koženým čalouněním, prošívanou palubní deskou a elektricky nastavitelným sedadlem řidiče.

Multifunkční volant má klasický kruhový tvar optimálního průměru s přiměřeně silným věncem, před ním jsou v odstíněné kapličce klasické analogové kontrolní přístroje rozdělené barevným displejem palubního počítače.

Informace z něj a k tomu ještě některé další třeba z navigace nebo ventilačního systému najdete v dalším odstíněném barevném displeji nad středovým panelem.

Třetí informační centrum pak představuje osmipalcový dotykový skleněný displej infotainmentu Starlink s možností připojení telefonu přes rozhraní bluetooth nebo prostřednictvím USB. Jeho součástí je samozřejmě audiosystém, navigace i parkovací kamera. 

Z volantu prakticky nemusíte sundavat ruce, ovládat z něj můžete jak audiosystém, tak palubní počítač a také adaptivní tempomat a systém pro hlídání jízdy v pruhu. Ne všechno je ovšem z hlediska ovládání dokonalé.

Údaje na displeji v kapličce nad středovým panelem se totiž mění na volantu pomocí tlačítka "Info", palubní počítač se však "resetuje" jiným tlačítkem, které najdete přímo na palubní desce vlevo dole od volantu. Asi bude chvíli trvat, než na tuto "logiku" ovládání přijdete.

 

reklama

Kabina a kufr

sedadla přednísedadla zadní
kufr základníkufr maximální

Užívat si budete i perfektní tvar sedadel, která kryjí záda až k ramenům, přitom mají přiměřeně účinné boční vedení pro ostřejší jízdu v zatáčkách.

Nejen výškově ale i podélně nastavitelné jsou také hlavové opěrky, velmi příjemné jsou i bezpečnostní pásy se speciální širokou sponou. V normálním režimu mají tak decentní přítlak, že o nich skoro ani nevíte. 

Na zadních sedadlech je dostatek místa pro nohy i hlavu, cestující mají navíc k dispozici rozměrnou loketní opěrku. Tři dospělí se zde však budou muset trochu zmáčknout. 

Pochválit nelze ani zavazadlový prostor, který odvádí daň za zadní diferenciál s implantovanou rozdělovací spojkou. Výška vozidla se ve srovnání s předchůdcem nezměnila (1615 mm), zavazadelník však narostl jen na 385 litrů(předtím 380 l), což je hodnota je srovnatelná s průměrem hatchbacků nižší střední třídy.

Potěší však možnost sklápění asymetricky dělených sedadel a také otvor v místě středové loketní opěrky, kterým do vozidla můžete protáhnout třeba lyže.

Velmi zodpovědně se tvůrci nového XV soustředili na bezpečnost cestujících. Výsledkem je nejen extrémně tuhý skelet, ale třeba také bohaté prosklení a kvalitní výhled všemi směry s minimalizací slepých úhlů. Nové XV je navíc vybavena zcela nadstandardně špičkovými jízdními asistenty, které jsou součástí další evoluce systému EyeSight. Ve standardu všech verzí, které se budou prodávat na českém trhu, bude například autonomní předkolizní brzdění, adaptivní tempomat nebo hlídání jízdy v pruhu. Dále bude každé XV vybaveno hlídáním mrtvého úhlu vnějších zpětných zrcátek a také praktickým asistentem při couvání. I díky tomu získalo nové subaru plný počet pěti hvězd za bezpečnost v hodnocení evropských nezávislých testů Euro NCAP. Mimochodem, tohle subaru pípá i na nepřipoutané cestující na zadních sedadlech.

Pokračovat na další kapitolu
Motory
Pod kapotou alternují dvě atmosféricky plněné čtyřválcové pohonné jednotky s protilehlými válci uložené podélně nad přední nápravou. Slabší variantu představuje koncepčně starší ale pro novinku patř…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus