ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Suzuki Jimny
31. ledna 2020

Suzuki Jimny je na českém trhu výjimečným úkazem. Tak výjimečným, že kvůli neutuchajícímu zájmu se na ni po objednání čeká přes rok. Proč vlastně stojí za pozornost? Na to jsme chtěli přijít během testu.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Jan MarkovičJan Markovič

Suzuki Jimny je na českém trhu výjimečným úkazem. Tak výjimečným, že kvůli neutuchajícímu zájmu se na ni po objednání čeká přes rok. Proč vlastně stojí za pozornost? Na to jsme chtěli přijít během testu.

Japonská automobilka staví malé off-roady v kategorii kei už od sedmdesátých let, čtvrtá generace Jimny vydržela ve výrobě dlouhých 20 let až do roku 2018. Pak se čekalo na náhradu, která přišla na český trh v roce 2019 a my jsme ji mohli podrobit testu v lednu 2020. A hned v top provedení s automatickou převodovkou a výbavou Elegance, která se k ní váže.

Jimny je na trhu vlastně sama. Ostatní pravověrné off-roady už buď vymřely, nebo svou velikostí spadají do jiné kategorie. Může tak být vlastně konkurentem mnohem dražším a větším modelům, jako je Toyota Land Cruiser, Mercedes-Benz G nebo Mitsubishi Pajero. Potencionální zákazník se ale mezi těmito auty pravděpodobně rozhodovat nebude.

Jenže kdo je vlastně typický řidič? Je to někdo, kdo opravdu potřebuje do terénu, nebo spíš jen hledá auto, se kterým bude legrace ať už díky jeho nápadnému vzhledu nebo schopnostem mimo asfalt? Podle zástupců japonské značky se také může líbit ženám, které hledají malé auto do města, z nějž bude skvělý výhled a snadno se s ním bude parkovat. Jedno se Jimny musí nechat – je velmi levné a tak si jej může řada domácností pohodlně pořídit jako druhé či třetí auto a třeba jen pro víkendové radovánky. Ostatně, proč nemít off-road třeba místo zprofanovaného kabrioletu?

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Malé a hranté. Takové je Jimny ve dvou slovech. Autíčko s délkou jen 3480 mm (3645 mm) s rezervním kolem, úzké 1645 mm a vysoké 1720 mm (ano, je vyšší než široké) na sebe poutá nebývalou pozornost. O to víc, pokud si jej necháte vymalovat v některé z nápadných barev. Na testovaný žlutý kus se přímo sbíhaly davy. Auto skvěle vyniká z šedi běžného provozu.
Jimny je sice hranaté, ale při bližším zkoumání najdete řadu zaoblených hran. Každopádně není mnoho aut, u kterých byste našli takto rovnou příď. Trochu připomíná například Jeep Wrangler, který také ještě patří mezi opravdové off-roady.
V lepší výbavě Elegance dostanete místo normálních světlometů světlomety s LED projektorem, na vzhledu to mnoho nemění, ale v noci svítí výrazně lépe.
Do terénu patří pořádné pneumatiky. Bridgestone dodal balony 195/80 R15. Jak rozměr naznačuje, jsou velmi úzké. Vzhledem k suchu během testu v terénu to ale tolik nevadilo. Pro opravdový off-road ale doporučujeme přikoupit nějaké pořádné „špalky“.
Jako poznáte správný off-road? Má přece rezervní kolo na dveřích. Původně ho měla třeba i Vitara, ale ta o něj během minulé generace přišla.
Tohle je vtipný detail. Ostřikovače musí mít silnou pumpu, jsou totiž od skla poměrně daleko.
Tankuje je vpravo hned za dveřmi spolujezdce. Nádrž je poměrně malá.
Obrovský zlepšením prošla proti minulé generaci kabina. To je patrné na první pohled. Vzhledu samozřejmě částečně pomáhá, že máme model v top výbavě.
Myslelo se dokonce i na detaily. Jakkoliv jsou tyto šrouby falešné, dotváří pěkně celkovou atmosféru. Více už ale v další kapitole, klikněte.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Uvnitř se sedí vysoko se skvělým výhledem, který vám umožní slušný výhled po okolí. S autem se navíc díky jeho malé velikosti pohodlně parkuje. A to přesto, že se trochu víc nakroutíte volantem. O t…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus