ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test modernizovaného Suzuki Vitara
14. listopadu 2018

Spousta malých aut, která se tváří, jako by patřila do terénu, ani nemůže mít pohon všech kol. Suzuki Vitara se podobně jako jeho předchůdce, model SX4, zaměřuje hlavně na zájemce o 4x4, přestože v základní verzi vyjíždí s pohonem přední nápravy.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
Ondřej BěhalOndřej Běhal

Spousta malých aut, která se tváří, jako by patřila do terénu, ani nemůže mít pohon všech kol. Suzuki Vitara se podobně jako jeho předchůdce, model SX4, zaměřuje hlavně na zájemce o 4x4, přestože v základní verzi vyjíždí s pohonem přední nápravy.

Možná se teď ptáte, proč se nástupce SX4 jmenuje Vitara. Na to pořádně neumí odpovědět ani Suzuki. S velkým offroadem Grand Vitara má novinka společný design přídě a verze s pohonem všech kol se mu blíží i terénními schopnostmi.

Vitara je malý vůz kategorie SUV s příjemně hbitými jízdními vlastnostmi, který cílí zejména na starší páry z venkova a ženy z větších měst. Může fungovat i jako auto pro menší rodiny. 

Mezi malými SUV patří zejména s pohonem všech kol k nejschopnějším vozům v terénu. Nepřekvapí tedy, že jde v rámci malých SUV o výjimku v tom smyslu, že se u Vitary prodá více kusů v provedení 4x4 než s pohonem přední nápravy.

Kromě jízdních vlastností se mezi silné stránky Suzuki Vitara řadí prostornost kabiny i zavazadlového prostoru, která se proti SX4 ve většině měřitelných parametrů zlepšila. Potěší i poměr ceny a výbavy zejména u variant s pohonem všech kol.

Jako slabiny vidím relativně vysokou základní cenu u verze s pohonem přední nápravy a litrovým motorem a některé příznaky lacinosti, které ale většinou nejsou vidět na první pohled.

Suzuki Vitara se začalo na českém trhu prodávat v polovině dubna 2015 a vyrábí se v Maďarsku. V polovině roku 2018 prodělalo modernizaci.

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Facelift Suzuki Vitara z roku 2018 lze na první pohled poznat na přední části vozu, nový je i zadní nárazník s LED světly. Auto vypadá výrazněji a dynamičtěji.

Porovnejte si sami vzhled Vitary před modernizací a po ní (auto s českou registrační značkou).

Vitara před modernizací se ale neprodávala pouze s jedním designem. Od září 2015 se nabízela i sportovní verze S a v roce 2017 přijela na trh i limitovaná edice SE (na snímku), které už vizáží přídě naznačovaly, jak bude vypadat facelift.

Vzhled přídě Vitary odkazuje na stejnojmenný offroad s předponou Grand, který se v Česku prodával do roku 2014. A tento odkaz působí velmi sympaticky. Trochu mi připomíná Range Rover Evoque, který také nepatří mezi žádné obry a velmi mu sluší tvář jeho velkých sourozenců.

Na rozdíl od líbivé, ale trochu nenápadné SX4 patří Vitara zejména zepředu mezi velmi výrazná auta.

Vitara umožňuje i po faceliftu v roce 2018 personalizaci, tedy přizpůsobení designu vozu podle nálad a potřeb majitele. Z klasického ceníku lze vybrat kontrastní barvu střechy, z prvků originálního příslušenství například různé barvy ozdobných lišt, krytů zrcátek nebo lemů denního svícení.

Na obrázku vidíte Vitaru s matnou černou horní lištou chladiče, stříbrně lakovanými kryty předního nárazníku nebo velkými boční ochrannými lištami na boku auta - to jsou právě personalizační prvky z katalogu originálního příslušenství.

Barva karoserie se může promítnout i dovnitř třeba na panel přístrojové desky. V interiéru po faceliftu v roce 2018 upoutá nová měkčená vrchní část přístrojové desky, zatímco předtím byl všude kolem řidiče pouze tvrdý plast.

Zmizel tak jeden z příznaků lacinosti, ale některé pořád zůstaly. Zaregistroval jsem například popraskávání při doteku na středový displej, laciný vzhled tvrdých černých plastů ve spodní části přístrojové desky a ve výplních dveří nebo hlasitý chod klik. U jednoho z testovaných aut jsem měl problémy i s neplynulým chodem pantů a se zavíráním pátých dveří - tedy těch do zavazadlového prostoru. Škoda, protože na první pohled vypadá interiér zejména ve výbavě Elegance docela luxusně a při jízdě jsem se nesetkal s nějakými pazvuky třeba při přejezdu nerovností.

Lepší by mohlo být odhlučnění kabiny, slyšet bylo zejména odvalování kol na hrubším asfaltu nebo nerovnostech.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Suzuki Vitara je sice malé SUV, ale sedí se v něm jako ve velkém offroadu. Takže pořádně vysoko. I když měřím jen 174 cm, viděl jsem parádně i z nejnižší polohy sedadla řidiče na kapotu. To bude i…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus