ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test nové Toyoty Yaris
2. března 2021

Toyota Yaris patří mezi dlouhodobě úspěšné malé vozy japonské provenience. V nejnovější generaci si drží svou střídmou velikost, přidává ale na sportovním stylu. K tomu vsadila na hybridní pohon, který funguje ještě lépe než dřív.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
Jan MarkovičJan Markovič

Toyota Yaris patří mezi dlouhodobě úspěšné malé vozy japonské provenience. V nejnovější generaci si drží svou střídmou velikost, přidává ale na sportovním stylu. K tomu vsadila na hybridní pohon, který funguje ještě lépe než dřív.

Yaris to má v kategorii malých hatchbacků poměrně složité. V Česku jde o teritorium Škody Fabia, v Německu Volkswagenu Polo a ve Francii je konkurentů celá řada. Stačí jmenovat Peugeot 208, Renault Clio nebo Citroën C3. Jenže i tak se Yarisu daří a právem se počítá mezi velmi úspěšné japonské vozy v Evropě.

Toyota Yaris existuje od roku 1999, v Česku se hlavně její první generace poměrně slušně etablovala. Oblíbili si ji spíš starší řidiči. Její minulá verze je zase poměrně hojně vidět v pražských ulicích díky carsharingu. Novinka s výrazně agresivnějším designem a moderními křivkami se snaží za volant nalákat hlavně mladší řidiče. Ti ale budou muset překousnout vyšší cenu.

Jako první jsme v lednu 2021 testovali novou Toyotu Yaris s výstavním hybridním provedením. Jen dva týdny po prvním testu jsme přidali také naše zkušenosti s čistě benzinovým pohonem.

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Hatchback oproti trendům mezigeneračně ubral na velikosti. Nyní je se svými 3940 mm jedním z nejmenších vozů ve své třídě. To ale není na škodu, protože i když se řada jeho konkurentů s délkou už přehoupla přes čtyři metry, mají zase povětšinou kratší rozvor. Jak je patrné z fotografií, vsadil na nápadný vzhled. Zejména v testované dvoubarevné verzi se sytě červeným lakem a černou střechou.
Sportovní střih vozu je cítit hlavně při pohledu zpředu. Drsně rozevřená maska chladiče s velkou plochou a pořádným nárazníkem akcentuje svalnatější proporce vozu. Tady jde do přímého souboje třeba právě s Peugeotem 208.
LED přední světlomety jsou součástí výbavy od třetího stupně Selection Elegant, nebo se dají získat v nižší verzi Comfort v paketu Style. Vozu dodávají styl a samozřejmě dobře svítí.
Malé auto na 17“ kolech? Proč ne! Tedy pokud si pro Yaris vyberete Selection Elegant. V nižší výbavě jsou 16“ litá kola za příplatek nebo základní ocelové 15“.
To, že máme hybrid, je patrné z tohoto štítku na karoserii.
Jako nebe a dudy. Zatímco příď je sportovní až agresivní, záď nového Yarisu je umírněná podobně jako u předchozí generace.
Ani tedy ale nemohou chybět LED. Tentokrát na brzdových světlech.
Pojďme do kabiny, kterou jsme dostali díky vysoké výbavě v opravdu pěkném stavu. Je příjemná a každodenní soužití dělá hezkým zážitkem.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Za volantem se sedí s přehledem, relativně vzpřímeně. Budete mít pozitivní pocit z malého auta, zejména ve smyslu mrštnosti. Výhled šikmo vpřed usnadňuje poměrně tenký sloupek. A to se do něj vešel…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus