
Test nové Toyoty Yaris
2. března 2021

Toyota Yaris patří mezi dlouhodobě úspěšné malé vozy japonské provenience. V nejnovější generaci si drží svou střídmou velikost, přidává ale na sportovním stylu. K tomu vsadila na hybridní pohon, který funguje ještě lépe než dřív.
Yaris to má v kategorii malých hatchbacků poměrně složité. V Česku jde o teritorium Škody Fabia, v Německu Volkswagenu Polo a ve Francii je konkurentů celá řada. Stačí jmenovat Peugeot 208, Renault Clio nebo Citroën C3. Jenže i tak se Yarisu daří a právem se počítá mezi velmi úspěšné japonské vozy v Evropě.
Toyota Yaris existuje od roku 1999, v Česku se hlavně její první generace poměrně slušně etablovala. Oblíbili si ji spíš starší řidiči. Její minulá verze je zase poměrně hojně vidět v pražských ulicích díky carsharingu. Novinka s výrazně agresivnějším designem a moderními křivkami se snaží za volant nalákat hlavně mladší řidiče. Ti ale budou muset překousnout vyšší cenu.
Jako první jsme v lednu 2021 testovali novou Toyotu Yaris s výstavním hybridním provedením. Jen dva týdny po prvním testu jsme přidali také naše zkušenosti s čistě benzinovým pohonem.
Design
Hatchback oproti trendům mezigeneračně ubral na velikosti. Nyní je se svými 3940 mm jedním z nejmenších vozů ve své třídě. To ale není na škodu, protože i když se řada jeho konkurentů s délkou už přehoupla přes čtyři metry, mají zase povětšinou kratší rozvor. Jak je patrné z fotografií, vsadil na nápadný vzhled. Zejména v testované dvoubarevné verzi se sytě červeným lakem a černou střechou.
Sportovní střih vozu je cítit hlavně při pohledu zpředu. Drsně rozevřená maska chladiče s velkou plochou a pořádným nárazníkem akcentuje svalnatější proporce vozu. Tady jde do přímého souboje třeba právě s Peugeotem 208.
LED přední světlomety jsou součástí výbavy od třetího stupně Selection Elegant, nebo se dají získat v nižší verzi Comfort v paketu Style. Vozu dodávají styl a samozřejmě dobře svítí.
Malé auto na 17“ kolech? Proč ne! Tedy pokud si pro Yaris vyberete Selection Elegant. V nižší výbavě jsou 16“ litá kola za příplatek nebo základní ocelové 15“.
To, že máme hybrid, je patrné z tohoto štítku na karoserii.
Jako nebe a dudy. Zatímco příď je sportovní až agresivní, záď nového Yarisu je umírněná podobně jako u předchozí generace.
Ani tedy ale nemohou chybět LED. Tentokrát na brzdových světlech.
Pojďme do kabiny, kterou jsme dostali díky vysoké výbavě v opravdu pěkném stavu. Je příjemná a každodenní soužití dělá hezkým zážitkem.
