ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test nové Toyoty Yaris
2. března 2021

Toyota Yaris patří mezi dlouhodobě úspěšné malé vozy japonské provenience. V nejnovější generaci si drží svou střídmou velikost, přidává ale na sportovním stylu. K tomu vsadila na hybridní pohon, který funguje ještě lépe než dřív.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor

Řidičova zóna

přístrojová deska

Za volantem se sedí s přehledem, relativně vzpřímeně. Budete mít pozitivní pocit z malého auta, zejména ve smyslu mrštnosti.
Výhled šikmo vpřed usnadňuje poměrně tenký sloupek. A to se do něj vešel reproduktor.
Naopak dozadu a zejména na šikmo to není úplně ono. Zadní část vozu je docela temná a nemá moc prosklené plochy.
Multifunkční volant je součástí základní výbavy, kožený je od druhé výbavy Comfort a vyhřívaný až v top verzi Premiere Edition.
Levé rameno ovládá palubní počítač, hlasitost nebo hlasové ovládání.
Vpravo najdete ovladače adaptivního tempomatu (je v ceně už od základu) a dalších asistenčních systémů.
Řešení budíků, které jsou barevné a digitální uvnitř kulatých tubusů je velmi pěkné a přehledné.
Možná se jen budete na začátku trochu ztrácet v docela obsáhlé nabídce palubního počítače, ze které ale za odměnu vyčtete celkem vše.
Úplně příjemné není ovládání pomocí kolébkového voliče, který má trošku ostrou hranu. Dámám by to mohlo vadit.
Head-up displej býval doménou luxusních aut, teď je v malém městském autě. Součástí je ale až úplně nejvyšší výbavy Premiere Edition.
Panel automatické klimatizace je velmi přehledný. Oceňujeme, že má samostatná tlačítka a Toyota nás tak nenutí něco hledat na středovém displeji. Automatická klimatizace je pro hybridní model v základu, dvouzónová je pro všechny od střední výbavy Seleciton Elegant.

Takto vypadá panel manuální klimatizace. Ovládá se bez problémů.
Je tu jeden bod, který se moc nepovedl. A to je středový displej. Ovládáním tlačítky na bocích i grafikou už dnes působí poněkud zastarale.
Menu je až podivně jednoduché a chyběla nám navigace. Nebyla během testu k dispozici.
Hybridní model se na obrazovce alespoň může pochlubit svou prací. Celkově je ale displej na dané auto a slabé schopnosti systému předimenzovaný.
Chválíme přítomnost bezdrátového nabíjení. Není to ale jen tak, je součástí až top výbavy.

V ostatních verzích dostanete obyčejnou přihrádku, se se už ale mobil jen tak nevejde.
Elektrická ruční brzda je pro hybridní model standardem. Má docela titěrná tlačítka, ale moc se o ni starat nemusíte. Celkově patří Toyota Yaris mezi svými souputníky k těm lépe vybaveným vozům v základní verzi.

reklama

Kabina a kufr

sedadla přednísedadla zadní
kufr základníkufr maximální

Toyota Yaris se mezigeneračně z hlediska velikosti moc nezměnila. V kabině jsou hodnoty buď shodné, nebo jen o málo vyšší u nové verze. To jsme zjistili jak obvykle u našeho měření interiéru. Například podélné místo ve voze je stejné jako v minulé generaci, tedy 144 cm. Šířka ve druhé řadě je u nového modelu 141 cm a v přední 143 cm, starý má po 140 cm. Sportovnější střih neměl za následek snížení stropu. Ve druhé řadě tak zbývá nad hlavou 88 cm oproti dřívějším 86 cm.
Pojďme do kufru. Ten má základní kapacitu 286 litrů, která je shodná s minulou generací. Kufru jsme naměřili i obdobné rozměry. Podrobné měření najdete v tabulce, která se skrývá pod tímto odkazem.
Jsme rádi, že jsme pod podlahou objevili rezervu. Ta je součástí základní výbavy, což je dobrá zpráva.
Zadní sedadla se sklápí po odjištění páčky na jejich vrchu.
A tady se trochu šetřilo. Není tu žádné poutko, jen smyčka.
Yaris má ale solidní nabídku odkládacích prostor v kabině. Třeba hned pod displejem, kam budete dávat mobil, pokud si auto nevybavíte nabíječkou.
A nebo poličku před spolujezdcem. Moc si ale nedokážeme představit, co se sem bude dávat.

Pokračovat na další kapitolu
Motory
Toyota Yaris se lednu 2021 nabízí na českém trhu s trojicí motorů Základem je litrový 1.0 VVT-I o výkonu 72 koní, který je doplněn pouze o pětistupňovou manuální převodovkou. Silnější jednotku je ne…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus