ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Volkswagen Caddy
7. června 2021

I když se to na první pohled nezdá, oblíbené kompaktní MPV Volkswagen Caddy prošlo v nové generaci zásadní obměnou. Poprvé stojí na platformě MQB. A to znamená jedno – k skvěle promyšlenému a prostornému interiéru přidává i výrazně lepší jízdní vlastnosti a také moderní technologie.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
Jan MarkovičJan Markovič

I když se to na první pohled nezdá, oblíbené kompaktní MPV Volkswagen Caddy prošlo v nové generaci zásadní obměnou. Poprvé stojí na platformě MQB. A to znamená jedno – k skvěle promyšlenému a prostornému interiéru přidává i výrazně lepší jízdní vlastnosti a také moderní technologie.

Volkswagen Caddy začal svou kariéru v roce 1980 jako pick-up. Čtyřicet let poté se přitom představila teprve jeho čtvrtá generace. I když z hlediska deisgnu jde spíš o mírnou evoluci, nejvíce změn se odehrálo na úrovni platformy. Z Caddy je díky tomu konečně opravdové osobní auto.

Zájem o MPV v Evropě upadá, to ale neznamená, že tu nemají místo. Ten, kdo hledá praktický vůz pro rodinu a nevadí mu stále patrné tvary klasické dodávky, bude vybírat hlavně mezi Citroënem Berlingo (a jeho deriváty) nebo právě Volkswagenem Caddy. I nová generace se přitom nabízí ve třech provedeních, dvou délkách a s možností pěti nebo sedmi míst v kabině.

Auto se hodí pro aktivní rodiny i s více než dvěma dětmi. Potěší také chalupáře a všechny, kteří využijí vůz k soukromým i pracovním účelům.

Volkswagen Caddy čtvrté generace jsme testovali v červnu 2021 v provedení Life s krátkým rozvorem, sedmi místy k sezení a středně výkonným turbodieselem 2.0 TDI.

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Design prošel mírnou evolucí, auto působí bytelně, ale z logiky věci se nemůže zbavit své klasické karoserie, která stále evokuje malou dodávku. Však se také nabízí v panelové verzi, o ní ale dnes nepíšeme. Nový Caddy Life v krátkém provedení měří 4,5 metru, to je o téměř 10 cm víc než Citroën Berlingo. Právě Berlingo (vzhledem k jeho oblíbenosti) budeme napříč recenzí využívat ke srovnání.
I když je to pořád „dodávka“, rozhodně se není za co stydět. Caddy to v novém provedení sluší. Maska chladiče samozřejmě připomíná hlavně nový Golf.
Nové světlomety dodávají Caddymu moderní střih.
Postavte vůz na 17“ disky a bude vypadat dobře, třeba v kombinaci s výrazným červeným lakem.
Jsou tu ale designové náznaky klasiky, třeba viditelná vodící lišta na boční posuvné dveře.
Vzpomínáte na to, že Škoda chtěla pokračovat se svým modelem Roomster? Pravděpodobně by vypadal takto. Stejnou záď bychom si u něj dokázali představit.
Hlavně díky nápadným na výšku stojícím brzdovým světlům s vykresleným designem.
Pojďme do kabiny, kde jde o mix moderních prvků a snahy udržet trochu nižší náklady u levnějších verzí, což působí poněkud rozpačitě. Pokračujte do další kapitoly.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Za volantem se nesedí až zas tak vysoko, jak by člověk čekal. Řízení je ale „dodávkovitě“ sklopené a palubní deska poměrně vysoká. Menší postavy si budou pumpovat sedačku vysoko. Jakmile ale najdet…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus