ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Volkswagenu ID.3
11. prosince 2020

Volkswagen v minulosti již pár elektromobilů vyrobil. Jmenujme například e-Golf nebo e-UP!. Vždy se však jednalo o již existující model, u něhož spalovací agregát vystřídal elektromotor s akumulátorem. Zbrusu nové ID.3 je tedy vůbec prvním elektromobilem značky, který má platformu šitou přesně na míru.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Bart BěhalBart Běhal

Volkswagen v minulosti již pár elektromobilů vyrobil. Jmenujme například e-Golf nebo e-UP!. Vždy se však jednalo o již existující model, u něhož spalovací agregát vystřídal elektromotor s akumulátorem. Zbrusu nové ID.3 je tedy vůbec prvním elektromobilem značky, který má platformu šitou přesně na míru.

Rovněž je prvním modelem z rodiny ID a zároveň jde o první model, který dostal nové logo, jenž odkazuje na start nové éry automobilky Volkswagen.

Nový základ MEB je jakousi skládačkou, kterou je díky různým kombinacím komponentů možné používat v různých typech vozidel. Zásadním rozdílem proti MQB (a jejímu inovovanému derivátu MQB Evo) je však ten, že je přizpůsobena vozidlům s elektrickým pohonem. Ve výsledku je tak tato architektura z hlediska techniky zcela odlišná od MQB. Jen pro zajímavost, na obdobné platformě stojí i zbrusu nová Škoda iV.

"Nabízí různé možnosti kombinací kapacity baterie a výkonu elektromotoru. Platforma MEB tak dokáže splnit individuální požadavky našich zákazníků a přizpůsobit se jejich zvyklostem v používání vozu,“ říká o MEB webu Auto.cz Christian Strube, šéf technického vývoje Škoda Auto.

Volkswagen ID.3 se na českém trhu prodává ve dvou výkonnostních provedeních a s dvojí kapacitou baterií. K dispozici je celá řada výbavových stupňů, a tak si vybere opravdu každý.

Svými vnějšími rozměry spadá "ajdíčko" do segmentu takzvaných kompaktních hatchbacků. Za nejpřímějšího konkurenta lze považovat světový bestseller Nissan Leaf. V porovnání s ním je Volkswagen designově atraktivnější, vybavenější a technologiemi i jízdně vyspělejší. Na druhou stranu vyjde o něco dráž. ID.3 pořídíte od 976 900 Kč, přičemž Leaf od 910 tisíc korun.

Volkswagen ID.3 bychom doporučili jednotlivcům, párům či rodinám, které bydlí ve větším městě a většinu času tráví právě v něm. Disponují ještě jedním vozem se spalovacím motorem, žijí nejlépe v domečku a mají možnost auto přes noc nabíjet, ať už z wallboxu nebo z běžné sítě. Jestli všechny tyto argumenty splňujete potom je pro vás ID.3 jako stvořené.

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Volkswagen ID.3 je takovým zajímavým designovým mixem. Na jedné straně auto, které zůstává věrné jednoduchým tvarům automobilky bez výrazného emočního zapojení. Na straně druhé však působí moderně a především futuristicky. Jakoby dorazilo z úplně jiného světa. Že by mimozemšťan na čtyřech kolech? Dost možná, každopádně právě vizáž vozu je asi tím hlavním poutačem. A na nás rozhodně zapůsobil, na "ajdíčko" bychom se vydrželi dívat celé hodiny!

Není proto divu, že Volkswagen ID.3 triumfoval v prestižní soutěži „Automotive Brand Contest 2020“ dvěma nejvyššími hodnoceními. Obdržel ocenění "Best of Best" v kategoriích "Exterior Volume Brand" a "Interior Volume Brand" ("Nejlepší z nejlepších" v oblastech vnějšího a vnitřního designu mezi značkami s vysokým objemem výroby).

Porota k tomu ve svém oficiálním zdůvodnění uvádí: "ID.3 je výrazným automobilem s ladnými křivkami a hladkými plochami - jeho interiér a exteriér působí dojmem, jako by byly vyrobeny z jednoho kusu materiálu. ID.3 přesvědčí moderní interpretací typického designérského stylu značky Volkswagen - nový model je dlouho očekávaným, mladým Volkswagenem s nezbytnou odvahou k novým krokům."

Klaus Bischoff, šéfdesignér koncernu Volkswagen, vysvětluje: "ID.3 je pro nás vstupem do nové éry mobility. Současně je vstupem do digitální éry designu, v níž chceme vytvářet pro uživatele nejlepší možné zážitky nejmodernějšími metodami práce ve virtuální realitě napříč jednotlivými týmy. Ocenění poroty ukazuje, že jsme na správné cestě." 

Námi zkoušený exemplář byl oděn do limitované série 1st Edition. Tu byste však v ceníku značky hledali marně, jednalo se totiž o hrstku úvodních vozů, která byla takřka okamžitě vyprodána. Příliš nás to ale mrzet nemusí, neboť tato edice z velké části vychází z bohaté výbavy Max.

Standardem tohoto provedení jsou například IQ. Light LED Matrix světlomety, které umí automaticky zapínat a zase vypínat jednotlivé segmenty dálkových světel. A tím neoslňovat protijedoucí auta. Svítidla navíc disponují speciálním uvítacím scénářem. Rovněž nás zaujal "ledkový" proužek propojující hlavní světlomety. Hlavně v noci to působí obzvlášť nadčasově.

Zadní světla jsou osazeny LED technologií a dynamickými ukazateli směru jízdy. Líbil se nám jejich design, který připomínal oči poraženého Pokémona, míníme tím takové to X.

Otvor pro nabíjení je umístěný na pravé straně elektromobilu.

Absolutní dominantou exteriéru jsou potom dvacetipalcová kola z lehké slitiny, jejichž vzhled byl inspirován závodním vozem ID.R. Jedním slovem vypadají prostě fantasticky! Ještě více utvrzují futuričnost celého vozu. Standardem jsou osmnáctky ocelové, ty z lehkých slitin přijdou na 16.700 Kč. Zkoušené dvacítky stojí 45.900 Kč.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Potenciální zákazníci musejí počítat s tím, že pokud si chtějí VW ID.3 pořídit, smíří se s některými kompromisy. A tím nemáme na mysli problémy s dobíjením, nýbrž kvalitu interiéru. Je to dáno tím, …
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus