ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Volkswagen Passat Variant
23. července 2020

Volkswagen Passat už léta drží v Česku pozici nejoblíbenějšího zahraničního manažerského auta a osmá generace na tyto úspěchy i díky verzi kombi (Variant) navazuje. Na rozdíl od sedanu ideálně kombinuje služební využití přes týden a rodinné o víkendu. Navíc před časem prošla faceliftem.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
Bart BěhalBart Běhal

Volkswagen Passat už léta drží v Česku pozici nejoblíbenějšího zahraničního manažerského auta a osmá generace na tyto úspěchy i díky verzi kombi (Variant) navazuje. Na rozdíl od sedanu ideálně kombinuje služební využití přes týden a rodinné o víkendu. Navíc před časem prošla faceliftem.

I když design tradičně prošel spíše evolucí, spousta změn uvnitř vozu se dá označit za revoluci. A jen těžko hledáme oblast, kde by Passat Variant nepatřil při porovnání se soupeři ke špičce nebo alespoň nad průměr. Bývalý pašík se postupem generací vyklubal v pašáka.

Oknem do budoucnosti se dají nazvat některé nové asistenční systémy - například plně automatický pohyb automobilu v kolonách nebo asistent automaticky zastavující auto v případě řidičovy indispozice. Skvělé jsou i parametry některých motorů a jízdní projev naftového BiTurba stejně jako rozměry interiéru a zavazadlového prostoru.

V červenci téhož roku jsme v týdenním testu prověřili Volkswagen Passat Variant s agregátem 2.0 TSI (200 kW). Tato pohonná jednotka nám doslova vyrazila dech svou dynamikou. Překvapila nás také svou nesmírnou kultivovaností a úsporností. Za nás mohu s klidným srdcem říci, že jde o vůbec nejlepší motor z celého koncernu.

Manažersko-rodinné kombi si můžete pořídit jak s pohonem přední nápravy, tak i všech kol s označením 4Motion. K častějším výletům mimo zpevněné cesty slouží verze Alltrack, kterou vedeme jako samostatný model. Zajímavostí je i plug-in hybrid GTE. Toto provedení jsme zkoušeli jako první po nedávné modernizaci, proto většina fotek v tomto testu pochází z něj.

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Design Passatu se po faceliftu mírně posunul, rozměry zůstávají stejné.
Poznat je to hlavně na čelní masce chladiče, která je svěže upravená, ale když byste před sebou neměli starší model, rozdíl nepoznáte.
Nová je i grafika předních světlometů, které byly v testovaném voze full-LED. Navíc je nově zaštiťuje LED pro denní svícení na horní straně.
Pokud si pořídíte verzi GTE, pak najdete víko přípojky chytře schované v masce chladiče, což znamená, že na jiném místě neruší design vozu.
Takovéto balony na běžném modelu jen tak neuvidíte. Obrovské 17“, které připomínají plavací kruh, dostane právě verze GTE.
Auto po omlazující terapii poznáte podle nápisu PASSAT na zádi, je to podobné jako u Superbu a dalších aut koncernu.
Verze GTE má podobně jako elektromobily od Volkswagenu typické LED pro denní svícení i v nárazníku. Jsou ve tvaru písmene C na obou stranách zrcadlově.
I v kabině se toho tolik neměnilo. Přibyla nová obrazovka zábavního systému, je skleněnější ve stylu moderních aut koncernu. A pak je tu také nový volant. O tom ale už v další kapitole.

V červenci roku 2020 se nám do rukou dostal Passat ve sportovně laděném kabátku přímo z oddělení Volkswagen R. Rádi bychom pozdvihli jeho vizáž exteriéru, která je jakousi návykovou látkou pro oči. Dobře známá kombinace svítivě bílé barvy karoserie a černých kol prostě funguje! Auto díky tomu působí napůl dynamicky a napůl elegantně.

Agresivnějšímu pohledu pak napomáhají rozšířené nárazníky či boční prahy.

Kabina sportovce působí honosně a dramaticky. Přesně koresponduje s celkovým charakterem vozu.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Za volantem se budete cítit jako doma. Passat je starý známý a to nejen po faceliftu, ale i mezigeneračně. Výhled šikmo vpřed je ideální. A sloupky jsou totiž poměrně tenké a ani za zrcátka se vám …
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus