ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Volkswagenu Polo
8. září 2017

Se 14 miliony prodaných kusů patří Volkswagen Polo mezi nejúspěšnější vozy z kategorie malých hatchbacků do města. Jenže slovo „malý“ by se už při popisování jeho nové generace možná používat nemělo. Auto se zvětšilo a poprvé délkou přesáhlo hranici čtyř metrů. Kromě toho přináší i bohatou výbavu. Problémem může být vyšší cena.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor

Motory, řazení, řízení, brzdy

Základem jsou tříválce, ten silnější má turbodmychadlo. K dispozici je také upravená varianta jezdící na stlačený zemní plyn (CNG). V nabídce je ještě sportovně střižená verze GTI, kterou ale máme zavedenou jako samostatný model. Později se dočkáme třeba menších čtyřválcových dieselů.

Zatím se všechny motory vyjma GTI pojí s manuální pětistupňovou převodovkou. Pro silnější tříválec je pak ještě možnost sedmistupňového automatu DSG, GTI má šestistupňový. Poháněná jsou samozřejmě přední kola.

reklama

1.0

Tento motor nebyl dosud testován.

1.0 TSI/70 kW

Tento motor nebyl dosud testován.

1.0 TSI/70 kW DSG

Tento motor nebyl dosud testován.

1.0 TSI/81 kW

Tento motor nebyl dosud testován.

1.0 TSI/81 kW DSG

Tento motor nebyl dosud testován.

1.0 TGI

Tento motor nebyl dosud testován.

Řazení

Manuální převodovka je sice jen pětistupňová, ale patří k těm nejlepším, které jsem v této třídě mohl řídit. Volkswagen zkrátka umí udělat skříň s jasně definovanými dráhami. Nic nezadrhává, nehlučí a páka je pevná a hlavně přesná. Převody jako takové jsou nastaveny jako delší (s benzinovým turbem)

Automat se mi zdál u tak malého vozu trochu jako přestřel, ale klientelu si najde. Dvouspojka funkguje dobře, jen několikrát se mi stalo, že zařadila trochu podivně až to v ní zachrastilo. Bylo to při pomalém popojíždění a náhlém sundání nohy z plynu. Nebyl jsem jediný, kolegové zaznamenali podobný efekt. V rámci fungování jde ale o marginální záležitost a tak pokud chcete pohodlné cestování bez nutnosti šlapat na spojku, doporučuji.

Řízení

Je skvělé. Velmi citlivé a navíc přesné. Vím, že jsme to už psali o minulé generaci, ale Polo se prostě ovládá pohodlně a zároveň docela zábavně. Posilovač má samozřejmě vyšší účinnost, což se u městského auta očekává.

Podvozek

Polo má sice vyšší cenovku, ale tu si jednoznačně dokáže obhájit svými jízdními vlastnosti. Právě přechod na platformou MQB A0 je jeho největší konkurenční výhodou, i proti koncernové sestřenici Fabii, která ji nepoužívá. Srovnávat se tak může hlavně s Ibizou. Právě platforma autu propůjčila velmi dospělé chování, což způsobuje, že jsem se za jeho volantem cítil jako v o třídu větším modelu.

Základní podvozek je velmi dobře vyvážený. Je sice tužší, ale to neznamená, že by nedokázal dobře filtrovat nerovnosti. Pohodlí dokáže poskytnout i bez toho, aby svou posádku houpal. Polo je v zatáčkách sebejisté, na rozbitých cestách neposkakuje a navíc je podvozek velmi dobře odhlučněný. Troufám si tvrdit, že lepší jízdní vlastnosti ve třídě nenajdete.

A pak je tu ještě jeden trumf. Polo je snad jediným vozem své kategorie, který za příplatek nabízí nastavitelné tlumiče DCC. To je další výhoda platformy MQB. Výběr jízdních režimů umožní měkčí nebo sportovnější svezení. S vozem vybaveným tímto příplatkem jsem ale bohužel neměl zatím tu čest.

reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus