ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Volkswagenu Polo
8. září 2017

Se 14 miliony prodaných kusů patří Volkswagen Polo mezi nejúspěšnější vozy z kategorie malých hatchbacků do města. Jenže slovo „malý“ by se už při popisování jeho nové generace možná používat nemělo. Auto se zvětšilo a poprvé délkou přesáhlo hranici čtyř metrů. Kromě toho přináší i bohatou výbavu. Problémem může být vyšší cena.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor

Řidičova zóna

přístrojová deska

Palubní desku považuji za velmi povedenou. Na jednu stranu jsou tu známé ovladače z ostatních Volkswagenů, na druhou stranu tu najdeme i celou řadu nových prvků, takže se vlastně člověk nenudí. Posaz za volantem je ukázkový, rozhled ven také.

Volant už dobře známe. V základu je samozřejmě nastavitelný podélně i výškově a to v docela slušném rozsahu. Na obrázku vidíte jeho multifunkční verzi dostupnou od prostřední výbavy Comfortline. Ovladače jsou stejné jako u Golfu a jiných Volkswagenů.

Přístroje jsou také dobře známé. Už v základu dostanete povedený palubní počítač.Vše je přehledné a dobře čitelné.

Za příplatek má být k dispozici i displej nahrazující budíky. Jde o druhou generaci systému, ktreý má už Golf, Passat nebo Arteon. V ceníku Pola ale aktuálně není (září 2017), objeví se později. Vůz s touto výbavou jsem neřídil, ale obrázek slibuje praktické funkce.

Za celkem rozumný příplatek dostanete také lesklý displej zábavního systému s navigací, na který se sice chytají otisky prstů, ale funguje rychle a má hezkou grafiku.

Zařízení lze propojit s chytrými telefony a pak nechat jejich menu zobrazit – jako tady iPhone.

Řadu dalších ovladačů najdete u patky řadící páky, včetně startovacího tlačítka, voliče režimů adaptivních tlumičů nebo systému pro automatické parkování.

Ceník Pola je na jeho kategorii velmi pestrý. Za hodně funkcí se ale musí připlácet. K dispozici je i varování před nebezpečím v mrtvém úhlu a v nabídce dokonce nechybí ani adaptivní tempomat, tedy systém schopný na dálnici udržovat vzdálenost za ostatními vozy. Za něj si automobilka také účtuje další peníze.

Vrcholem jsou pak adaptivní tlumiče DCC umožňující nastavení tuhosti, což je v této kategorii raritou. O nich více až v kapitole podvozku.

reklama

Kabina a kufr

sedadla přednísedadla zadní
kufr základníkufr maximální

Přesné měření ještě v době psaní základní recenze nemám, nicméně nárůst rozvoru se projevil na podélném prostoru v kabině zcela očividně. Na předních místech nevidím žádný problém ani pro vyšší postavy, dokonce jsem měl i kam složit nohy. Prostoru nad hlavou je také dostatek.

Na zadních sedadlech je samozřejmě potřeba v rámci třídy se uskromnit, ideální je cestování ve dvou. Další dva dospělí se sem ale také na středně dlouhé trasy vejdou, aniž by nějak trpěli. Jen koleny budou brousit do zad předních sedadel.

Kufr patří ke špičce v dané kategorii. Pokud ho srovnáme s českým bestsellerem, tak je dokonce větší a to o celých 21 litrů. Celkem výrobce udává 351 litrů v základním rozměru přepravní kapacity.

Zadní sedadla se ale nesklápí do roviny, což by mohlo vadit při transportu větších předmětů.

Hodně místa najdete také pod podlahou, zejména pokud nemáte rezervu, ale jen dofukovací sadu. V takovém případě je tu hotová studně.

Ke kufru mám i výtku z hlediska absence jakéhokoliv systému pro zafixování drobností. Žádné síťky, žádné kapsy, to je škoda.

Pokračovat na další kapitolu
Motory
Základem jsou tříválce, ten silnější má turbodmychadlo. K dispozici je také upravená varianta jezdící na stlačený zemní plyn (CNG). V nabídce je ještě sportovně střižená verze GTI, kterou ale máme z…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus