ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test třetí generace VW Touareg
17. listopadu 2018

Luxusní, reprezentativní, velké, variabilní a prostorné rodinné i manažerské auto na překonávání dlouhých dálničních vzdáleností i zvládání těžkého terénu - to všechno může být Volkswagen Touareg. Jde o jeden z nejvíce multifunkčních osobních vozů.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
Ondřej BěhalOndřej Běhal

Luxusní, reprezentativní, velké, variabilní a prostorné rodinné i manažerské auto na překonávání dlouhých dálničních vzdáleností i zvládání těžkého terénu - to všechno může být Volkswagen Touareg. Jde o jeden z nejvíce multifunkčních osobních vozů.

Třetí generace Touaregu ještě posílila zaměření předchůdce, který se odchýlil od klasického terénního auta v podání prvního Touaregu z roku 2002 k luxusnímu manažerskému vozu se skvěle odhlučněnou kabinou a dokonale tlumeným pérováním. Trojka k tomu přidala spoustu nejmodernějších technologických vychytávek. Vždyť převzala od modelu Arteon pozici takzvané vlajkové lodi, tedy výkladní skříně značky Volkswagen.

Zvlášť ve verzi se vzduchovým pérováním ale Touareg nerezignoval ani na velmi dobré schopnosti jízdy v těžším terénu.

Při porovnání s konkurenty oceňuji zejména skvělé pohodlí, speciálně s příplatkovými vzduchovými tlumiči. Potěší i prostornost a variabilita kabiny i zavazadlového prostoru. A u současného Touarega zaujme i design, což se o předchozích dvou generacích napsat nedalo.

Touareg si za své kvality nechá zaplatit, což je asi jeho největší nevýhoda. Drahé jsou jak základní verze tak ceny příplatkové výbavy. Cena testovaného auta, které vidíte v testu na obrázcích, se vyšplhala k částce 2,5 milionu korun.

Auto bych doporučil vysoce postaveným manažerům a bohatým podnikatelům, kteří chtějí od svého vozu víc než jen reprezentaci a rychlé, pohodlné překonávání dlouhých dálničních tras. Třeba schopnost pojmout rodinu i s věcmi při cestě na delší dovolenou nebo umění vyrovnat se s výrazně horším povrchem pod koly.

VW Touareg se spolu s Audi Q7 a Q8 či Porsche Cayenne vyrábí na Slovensku v bratislavském závodě koncernu VW. Má společné geny i s modely Bentley Bentayga či Lamborghini Urus.

Třetí generace Touaregu se na českém trhu prodává od roku 2018. Všechny verze jsou vybaveny naftovým šestiválcem, stálým pohonem všech kol a osmistupňovou automatickou převodovkou.

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Volkswagen se rozhodl udělat z Touarega takzvanou vlajkovou loď značky, tedy top model, který by měl ukazovat všechny nové technologie i designerský směr.

Tuto roli převzal od čtyřdveřového kupé Arteon. A právě odvážným designem, který se vymyká dosavadnímu usedlému stylu VW i předchozích generací Touarega, na Arteon navazuje.

Kromě základního provedení, které zatím v testu vidět nemůžete, protože nemáme ani jeho snímek, existují i dražší výbavové linie. Ty se od nejlevnějšího modelu liší nejen výbavou, ale i vnějším a vnitřním designem. Testovali jsme sportovně laděnou R-Line, na obrázcích vidíte i další dvě výbavy Elegance (modré auto) a Atmosphere (bronzové).

Speciálně v testovaném provedení Touareg R-Line, které sází zvenčí i uvnitř na dynamičtější styl než ostatní výbavové verze, je příď nového Touaregu mimo jiné i díky obrovskému množství chromu výrazná jako neonový poutač a zároveň svébytná. Těžko už Touareg R-Line zaměníte s menším Tiguanem.

Design vyzařuje luxus a eleganci, u verze R-Line i jistou dávku agresivity. Touareg už dávno není SUV krabicovitého tvaru. Třetí generace má mnohem splývavější tvary. V některých liniích se dá vyčíst i lehká isnpirace v současnosti velmi módním křížením SUV a kupé.

Tady si dal Touareg dostaveníčko s jedním ze svých sourozenců z továrny v Bratislavě - s Audi Q8.

Snad ještě více šokující byl pro mne design přístrojové desky testovaného VW Touareg. Na patnáctipalcovou obrazovku na středovém sloupku sousedící s více než dvanáctipalcovým displejem nahrazujícím přístroje jsem chvíli nevěřícně zíral. Zatím jsem u žádného jiného auta větší displej neviděl. K jeho funkčnosti se dostaneme v příští kapitole, ale bez ohledu na ni jde o fascinující prvek vyvolávající high-tech atmosféru. Nutno ale dodat, že jde o prvek příplatkový. V základním provedení dostanete obrazovku v mnohem běžnějším rozměru 9,2 palců.

Trochu jako pěst na oko se před obrazovkami jak z velínu kosmické lodi a přístrojové desky plné luxusních materiálů tyčí volant, který můžete mít třeba i v nejlevnějším volkswagenu - minivozu Up!

Jinak bych z hlediska designu ani kvality materiálů nic testovanému Touaregu nevyčítal, ale znovu připomenu, že jsem testoval verzi s cenou blížící se částce 2,5 milionu korun a tudíž příplatkovou výbavou za milion. Nedokážu posoudit, jak by na mě působilo provedení základní.

Kabina je téměř dokonale odhlučněná od vnějších vlivů. Díky za to patří i parádní aerodynamice, ani při vyšších rychlostech téměř nebylo slyšet obtékání vzduchu. Stejně bezhlučné byly například i stěrače.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Stejně jako u Volkswagenu Touareg druhé generace je okolí řidiče luxusní, útulné, uklidňující a přátelské, nově ale zaujme i vyznavače nejmodernějších technologií. Zatímco u předchůdce jsem v nejn…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus