ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Volva XC60
8. února 2018

Švédské, luxusní a bezpečné. To jsou hlavní vlastnosti, na které sází SUV Volvo XC60. Ve své první generaci bylo nejprodávanějším vozem kategorie v Evropě a nic nebrání tomu, aby se mu to nepodařilo i v jeho druhém vydání. Zejména s designem, který silně navazuje na větší model XC90.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
Ondřej BěhalOndřej Běhal

Švédské, luxusní a bezpečné. To jsou hlavní vlastnosti, na které sází SUV Volvo XC60. Ve své první generaci bylo nejprodávanějším vozem kategorie v Evropě a nic nebrání tomu, aby se mu to nepodařilo i v jeho druhém vydání. Zejména s designem, který silně navazuje na větší model XC90.

Nejsilnější kartou je pro Volvo už tradičně jeho bezpečnost. Automobilka přichází u každého modelu s novými prvky, XC60 není výjimkou. Nyní je XC60 vybaveno systémem proti střetu s jiným vozem jedoucím v protisměru, detekce mrtvého úhlu umí nově zasáhnout do řízení a aktualizovaný systém City Safety pomůže vyhnout se překážce.

Slabinou Volva XC60 je tradičně vysoká cena a nepříliš plynulé řízení. Jízdní vlastnosti jsou ale mnohem svižnější než u těžkopádné XC90, i když ani XC60 není určená vyloženě pro sportovně založené řidiče.

V nabídce jsou verze s pohonem přední nápravy i všech kol.

Za jeho volantem tak uvidíme nejčastěji starší páry, nebo rodiny s jedním potomkem. Určitě se objeví i jako auto ve firemním vozovém parku pro výše postavené manažery. Na firemní politiku ostatně hrají i motory, které slibují rozumnou spotřebu, i když se pak realita od papíru více liší. U Volva XC60 nenajdete jiné než čtyřválce.

Druhá generace Volva XC60 se prodává od poloviny roku 2017.

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Oproti minulé generace se auto rozměrově příliš nezměnilo. Na délku narostlo o 44 mm na 4,69 m a patří mezi běžně velká SUV středí třídy. Má ale výrazně delší rozvor, což zvětšuje prostor uvnitř (2865 vs 2774 mm dříve). Je také nižší a o něco málo širší. XC60 stojí na platformě SPA, má tedy společné kořeny s větším Volvem XC90.

To se ostatně na první pohled zdá i z designu. Jakoby šlo jen o zmenšenou XC90, což by nebylo vůbec špatně. Designér Thomas Ingenlath ale přidal navíc několik specialit specialit.

Například světlomety s LED pro denní svícení ve tvaru položeného Thorova kladiva navazují přímo na masku chladiče.

Zajímavě pojatá je také záď s brzdovými světly, které tenkým proužkem stále navazují na klasickou linii světel postavených na výšku. Volvo si tak s žádným jiným autem nespletete.

Uvnitř pak stojí za pozornost řada hezkých prvků, které najdete u jiných nových modelů, nebo jsou naprostou novinkou – jde například o zvlněné dřevěné obložení palubní desky se švédskou vlajkou vyrytou do hliníkové lišty.

A nebo této vlaječky odkazující na zemi původu, kterou najdete na sedadlech.

Právě to se nám na Volvu líbí – detaily. Vždyť i posuvná roletka, která kryje prostor pro odložení nápojů, klíčku a chytrého telefonu vypadá, jako by patřila třeba k psacímu stolu luxusní severské nábytkářské značky.

Také jsme otestovali variantu R-design. Ta Volvu přidává viuálně sportovní charakter. Že má R-design i jinou kabinu, rozebíráme v příslušné kapitole, také má sportovně naladěný podvozek, ale co se designu týče, R-design má speciální 19" kola, matně lesklé kryty zrcátek i střešní ližiny, nárazníky ve stylu R-design i jinou masku chladiče. Náš testovaný kus měl speciální perleťový lak za 40 tisíc korun, který na slunci zajímavě odrážel světlo. Záleží na vkusu, ale tuto XC60 rozhodně nešlo přehlédnout.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Proti předchozí generaci stoupl celkový pocit z interiéru do luxusních sfér. Testované auto bylo vybaveno verzí Inscription, která zahrnuje už celou řadu prvků. Velmi povedená jsou například se…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus