Nová Dacia Duster zdražila a přišla o dostupný diesel. I tak je ale pořád hodně levná

Jan Matoušek Jan Matoušek
3. 8. 2021 6:02
Dacia na konci června ukázala zmodernizovaný Duster. Oblíbené SUV dostalo kosmetické úpravy exteriéru, několik změn v kabině a také poupravenou nabídku motorů. Teď český dovozce zveřejnil ceník nejlevnějšího modelu ve své kategorii. A tento primát mu i nadále zůstává, přestože oproti dřívějšku rumunský model mírně podražil. O kolik a co dalšího se změnilo, podrobně rozebíráme v galerii.

Dacia Duster - co se změnilo?

Facelift Dacie Duster nebyl nikterak radikální, Rumuni spíše vyhladili některé vrásky a vizuálně auto sjednotili s novým Sanderem. To se týká především předních světel, která mají nově ve standardu potkávací diodové svícení (dálkové je stále halogenové) a upravenou grafiku denního diodového svícení. Přepracována byla i grafika skupinových svítilen, jiné je též provedení masky chladiče nebo nárazníků. Uvnitř čekají přepracované sedačky, multimediální systém opět ze Sandera, USB porty i pro zadní cestující nebo nová schránka v loketní opěrce.

Více změn se odehrálo pod kapotou. Především z nabídky vypadl levný turbodiesel s výkonem 70 kW a manuální převodovkou - u provedení před modernizací se dokázal dostat pod hranici 400 tisíc korun. Teď je jedinou naftovou možností 84kW patnáctistovka s pohonem předních nebo všech kol, která však stojí nejméně 426 900 korun.

Základem nabídky zůstává přeplňovaný litrový tříválec s výkonem 67 kW a manuálním šestikvaltem. Z něj vychází i provedení spalující LPG, které má 74 kW a nově větší nádrž na plyn o objemu 48,8 litru (dříve 34 litrů), teoreticky tak dojede až o nějakých 250 km dál.

V nabídce také zůstává přeplňovaná zážehová třináctistovka, ovšem nově má i osobní verze možnost zvolit výkon 96 kW (dříve tuto variantu mělo jen užitkové provedení N1), a to v kombinaci se šestistupňovou manuální převodovkou a pohonem přední nápravy.

Velkou novinkou je použití šestistupňového dvouspojkového automatu EDC v kombinaci s nejsilnější 110kW třináctistovkou a pohonem předních kol. Stejný motor se nabízí i jako čtyřkolka, ovšem pro změnu výhradně s manuální převodovkou. Připomeňme, že 110kW předokolka tak přišla o manuální řazení a 96kW motor byl u předchozí verze N1 kombinován i s pohonem všech kol.

Jedna změna se pak odehrála i v nabídce výbavových stupňů - vypadl z ní stupeň Celebration.

 

Právě se děje

Další zprávy