ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test nové Dacie Duster
14. září 2021

Jedno z nejoblíbenějších SUV na evropském i českém trhu prošlo v roce 2021 faceliftem. Ten nepřinesl mnoho viditelných změn, ale pod přední kapotou se usídlil nový benzinový motor. Navíc spojený s automatickou převodovkou. Z Dusteru se tak stalo velmi pohodlné auto.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
Jan MarkovičJan Markovič

Jedno z nejoblíbenějších SUV na evropském i českém trhu prošlo v roce 2021 faceliftem. Ten nepřinesl mnoho viditelných změn, ale pod přední kapotou se usídlil nový benzinový motor. Navíc spojený s automatickou převodovkou. Z Dusteru se tak stalo velmi pohodlné auto.

Daca Duster se prodává od roku 2010. Podle údajů automobilky z roku 2021 se prodaly už dva miliony kusů. To svědčí o její oblíbenosti. Nyní jezdí ve druhé generaci, která v létě 2021 dostala facelift s několika praktickými i optickými změnami.

Už s příchodem druhé generace se vylepšila řada neduhů, kterými ta první trpěla. Jde třeba o dlouho kritizovaný podvozek nebo řízení. Auto má stále problém s menším kufrem, což platí pro verze na LPG nebo 4x4. Výrazně se ale vylepšila výbava.

Dacia Duster není načinčané městské SUV, i když za design druhé generace se ani Pražák rozhodně stydět nemusí. Nejvíce by ale měli o Dacii Duster přemýšlet ti, kdo žijí nebo podnikají na venkově. Jednotlivci, páry a rodiny všech věkových kategorií.

V září 2021 jsme na mezinárodní prezentaci v Paříži vyzkoušeli Dacii Duster s novým motorem TCe 150 kombinovaným se šestistupňovou automatickou převodovkou se dvěma spojkami, což je pro tento model také zásadní novinka. Auto bylo vybaveno top verzí Prestige.

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Velikostně zůstává Dacia Duster stejná a platí to nejen pro rozměry, ale i pro vynikající světlou výšku. Ta činí 217 mm a auto je tak vyloženě vhodné i pro jízdy v terénu.
Vůz má mírně upravenou masku chladiče tak, aby vzhled sjednotil s modely Sandero a Logan.
Světlomety jsou nové, už v základu jsou LED pro denní svícení a potkávací. Dálková jsou klasická což snižuje jejich cenu. Svícení ve tmě jsme zatím neměli šanci zkusit.
Litá kola velikosti 17“ jsou součástí top výbavy Presitge. Verze Comfort má o palec menší disky. Verze Essential nabízí sice ocelová, ale stylově zajímavá kola, zatímco základní Access má obyčejné ocelky.
Jak jste si mohli všimnout, přední světlomety mají design položeného písmene Y. Ten se pak opakuje tak trochu na kolech. Nejhezčí jsou ale díky němu brzdovky, ty jsou tedy také nové a diodové.
Kabina se proměnila ještě méně, laik nepozná rozdíl. I tak ale stojí za pozornost. Zejména v testované top výbavě Prestige. Pokračujte do další kapitoly.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Za volantem Dacie Duster sedíte podobně jako v případě ostatních SUV kompaktní velikosti. Máte dobrý pocit z vyššího rozhledu. Šikmo vpřed se kouká dobře, vzadu je trochu více plastů, ale není to ni…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus